O kvalitách Falloutu 76 si můžeme i po letech aktualizací a podpory ze strany vývojářů myslet, co chceme. Stejně jako o tom, jak studio Bethesda Game Studios nakládá se světem a zažitými příběhovými prvky série Fallout, které někdy díky původním hrám od studia Interplay sahají až do poloviny 90. let. Přesto lze přiznat, že občas umí Bethesda svůj online svět docela hezky prodat. Tuto skutečnost nově demonstruje pátá sezóna obsahu nazvaná Escape from the 42nd Century.

Přečtěte si také: Fallout 76 umožní přizpůsobení soukromých serverů

Sezóna odstartovala po vydání nedávné aktualizace Steel Reign, přičemž samozřejmě jako vždy přináší svou obdobu Battle Passu, nabízející řadu bonusů a odměn do hry. Tentokrát ale tvůrci přichystali i něco navíc, a to speciální rozhlasovou hru, která má působit dojmem, že se opravdu vysílá ve světě Falloutu.

První část

Rozhlasová hra nese název K.D. Inkwell in Escape from the 42nd Century a je rozdělena na tři části, které si může každý kdykoliv poslechnout na YouTube. Děj se zaměřuje na jistou K.D. Inkwellovou, která se zúčastnila experimentu s cestováním časem, který se zcela logicky pokazil. Hlavní hrdinka tak skončila ve 42. století, kde vládnou kříženci lidí a delfínů a hlavně zlé kolektivní vědomí, jemuž vzdoruje lidský odboj. Ten usiluje o zachování individuality každého jedince.

Celý příběh není příliš rozsáhlý a rozuzlení probíhá na náš vkus příliš rychle, ale i tak se jedná o sympatický počin, v němž není vůbec těžké rozpoznat inspiraci klasickými sci-fi rozhlasovými hrami a televizními seriály typu Pán času (Doctor Who). Jednotlivé části navíc doplňuje hlas a úvod vypravěče, stejně jako hrstka stylových reklam, které lákají na produkty, s nimiž se ve hrách Falloutu můžeme běžně setkat. Ačkoliv je to tedy v zásadě jednohubka, musíme uznat, že se Bethesdě povedla.

Druhá část

Také je třeba ocenit, že lze vše vstřebat i mimo samotnou hru. Bethesda Game Studios samozřejmě není jediná společnost, která nabízí každému zájemci možnost podívat se kdykoliv a kdekoliv na příběhový doplněk Battle Passu. Stačí se podívat třeba na Gwent: The Witcher Card Game od CD Projektu RED, v jehož případě došlo v rámci minulých Battle Passů k postupnému vydání tří psaných příběhů, které byly posléze zveřejněny na oficiálním webu. Přesto je takových případů stále poměrně málo, protože každá společnost logicky chce, aby měli hráči co nejvíce důvodů k častému spuštění hry. Rozhlasová hra Falloutu 76 je tak nejen z tohoto úhlu pohledu poměrně vzácný krok.

Třetí část