Po zveřejnění finančních výsledků uspořádala EA celofiremní schůzku zaměřenou na neúspěch Battlefieldu 2042 očima manažerů. Společnost už dříve přiznala, že hra nesplnila očekávání. Nyní ale ukazuje prstem na Halo Infinite. Spuštění multiplayeru této sci-fi střílečky od Microsoftu je prý částečně zodpovědné za horší než očekávané prodejní výsledky Battlefieldu 2042.

ZASE TA PANDEMIE

Podle provozní ředitelky Laury Mielesové nesplnil titul očekávání hráčů ani společnosti. Jedním z hlavních důvodů neúspěchů byla pandemická situace, která vedla k mnoha nepředvídatelným problémům ve vývoji.

„Když sečtete všechny ty nové inovace, všechny ty ambice nového projektu, a pak k tomu v polovině projektu přidáte globální pandemii, kdy herní týmy musely pracovat z domova, skončili jsme s větším počtem nových proměnných ve vývoji, než jsme kdy předtím zažili,“ měla Mielesová uvést na interní poradě.

Pandemie pravděpodobně ovlivnila také přípravu nové verze Frostbite Enginu, jenž procházel masivní aktualizací. Ta si údajně vyžádala 18 měsíců vývoje. Dle provozní ředitelky betaverze hry z loňského léta přinesla pozitivní zpětnou vazbu a vývojáři věděli, co mají opravit. Review verze krátce před vydáním plné verze však odhalila více chyb, než se očekávalo.

Battlefield 2042 selhal na plné čáře

HALO INFINITE LEPŠÍ NEŽ BATTLEFIELD 2042

I přes tyhle chyby a problémy ale Battlefield 2042 dle provozní ředitelky běžel stabilně a ve firmě věřili, že chyby a problémy dokážou vývojáři zvládnout. Zlomovým okamžikem mělo být překvapivé spuštění bezplatného multiplayeru Halo Infinite, které přišlo měsíc po Battlefieldu 2042. Od té doby hráči hry srovnávali a v porovnání s Halo Infinite nebyl Battlefield 2042 tak vyleštěný.

Mielesová si také všímá, že očekávání hráčů u live service her se změnilo a postupné odstraňování chyb není model, který dnes funguje. Jinými slovy, v EA podle všeho doufali, že jim to projde, hráči přimhouří oči a počkají na patche. Ostatně, takhle to kdysi fungovalo. Celkovému obrazu Battlefieldu 2042 nepomohla ani absence funkcí jako jsou tabulky se skórem a VOIP systém.

Na konci toho všeho měla padnou informace, že vývojové týmy Battlefieldu budou restrukturalizovány a zefektivněny.

Hráči vzkazují EA, že z průseru viní ostatní, ale měli by se zaměřit hlavně na sebe a na to, co u Battlefieldu 2042 udělali špatně. Viceprezident Electronic Arts pro komunikaci přispěchal s vysvětlením, že nikoho neobviňují, pouze vedli interní debatu o klíčových poznatcích.

Ať už je to jakkoliv, tak EA musí řešit ještě jeden problém. Už více než 211 tisíc lidí podepsalo petici za vrácení peněz za Battlefield 2042 na všech platformách.