Magazín · Drby · v pondělí 26. 9. 2022 18:41
Disney chce údajně novou Star Wars hru každých 6 měsíců
Poté, co vydavatel Electronic Arts před několika lety přišel o exkluzivní licenci na vývoj nových AAA titulů ze světa Sar Wars, jsme se dočkali vyložené nálože oznámení nových projektů. Na naprostou většinu z nich stále čekáme, ale faktem je, že budoucnost Star Wars na herním poli vypadá bez absolutní vlády EA podstatně lépe. A nyní se zdá, že by mohla být tato budoucnost v duchu Síly a světelných mečů ještě výraznější.
Zdroj: Electronic ArtsStar Wars Jedi: Survivor doprovodí román a artbook
Známý insider Tom Henderson nyní na serveru Insider Gaming přišel se zatím nepotvrzenou informací, že společnost Disney má zájem o to, aby nová Star Wars hra vyšla každého půl roku. Konkrétně má chtít od společnosti Lucasfilm, kterou Disney vlastní a která spravuje značku Star Wars, každý fiskální rok jeden AAA a jeden menší titul.
Cool little scoop here, Disney wants a new Star Wars game every 6 months.https://t.co/FxuqnGT9so
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) September 26, 2022
Pod Lucasfilm přitom spadá divize Lucasfilm Games, jež dohlíží na všechny herní projekty související s portfoliem Lucasfilmu. Kromě Star Wars jde i o Indianu Jonese od Bethesdy a MachineGames nebo o čerstvě vydanou adventuru Return to Monkey Island od studia Terrible Toybox, takže pokud jsou informace pravdivé, budou mít zjevně v Lucasfilm Games i v budoucnu o práci a zábavu postaráno.
Ačkoliv je podle všeho vydání mnoha již oznámených Star Wars her roky vzdálené, je jich už tolik, že plán Disneyho nemusí vypadat zcela nereálně. Příští rok má koneckonců ostře startovat primárně mobilní projekt Star Wars: Hunters od společnosti Zynga a měli bychom se dočkat také akční adventury Star Wars Jedi: Survivor od EA a studia Respawn Entertainment. V Respawnu připravují i dosud nepřiblíženou střílečku a strategický titul, jehož vývoj vede čerstvě založený tým Bit Reactor.
Ve Skydance Media zase vzniká pod dohledem známé scenáristky Amy Hennig jakýsi narativní počin, zatímco tvůrci The Division ze studia Massive Entertainment chystají společně s Ubisoftem hru zasazenou do otevřeného světa. A pak tu máme dva spíše problematické kousky. Potažmo kousky, s nimiž jsou nezřídka spojovány dohady o dlouhém a náročném vývoji. Jedním z nich je Star Wars: Knights of the Old Republic - Remake, jehož vývoj zřejmě po studiu Aspyr převzala společnost Saber Interactive. Dalším je Star Wars Eclipse od francouzského studia Quantic Dream, které nedávno koupili čínští soudruzi z NetEase. Podle nepotvrzených zpráv může Eclipse vyjít až v roce 2026.
Tu a tam se objeví spekulace spojené s dalšími tituly využívajícími značku Star Wars, v tuto chvíli ale s jistotou víme jen o osmi výše zmíněných projektech. Osm her je ale pořád dost, a pokud chce někdo tam nahoře dvě hry každý rok, nezbývá než doufat, že nás bude všechny provázet Síla. Ne že by se dosud zásluhou EA dalo automaticky hovořit o kvalitě namísto kvantity, ale s tou kvantitou se to obvykle také nemusí přehánět.