Přesně za týden tomu bude rok, co vyšla výborná stealth akce Hitman 3. Během celého roku se hra dočkala stálé podpory ze strany vývojářů. Ať už mluvíme o nových escalation kontraktech, Elusive Targets nebo rozporuplně přijatého placeného DLC zaměřeného na sedm smrtelných hříchů. Nechyběly ani nové výzvy a předměty.

Tím ale studio IO Interactive zdaleka nekončí. Počínaje 20. lednem/januárom, tedy v den vydání hry, započne takzvaný Year 2. Ten přinese další výraznou nálož nového obsahu.

HNED NA ZAČÁTKU

První velká vlna přijde hned 20. ledna/januára. V ten den totiž hra vyjde na platformě Steam, a to nejen samostatně, ale také v rámci nové edice Hitman Trilogy, ve které najdete všechny tři díly nové trilogie (tedy Hitman, Hitman 2 a Hitman 3) a která bude dostupná na všech platformách včetně konzolí. Velkým překvapením je také fakt, že se ten samý den hra objeví na Game Passu pro konzole i počítače.

Vlastníky headsetů pro virtuální realitu určitě potěší, že nás také 20. ledna/januára konečně čeká podpora virtuální reality. Na rozdíl od konzolového protějšku bude PC verze plně využívat pohybové ovladače vašeho headsetu, místo klasického gamepadu, a zároveň vám tedy dovolí se mnohem více vžít do role Agenta 47. Včetně například možnosti pěstních soubojů, vrhání předmětů a další věci.

Všichni majitelé hry bez ohledu na platformu se pak mohou těšit na zcela nový herní režim – Elusive Target Arcade. Jak už název napovídá, samotný mód je založen na konceptu Elusive Targets, který se ve hře objevil už od prvního dílu nové trilogie. Arcade je ale označován jako „ultimátní výzva“ a odpůrce běžných Elusive Targets by mohlo přesvědčit, že půjde o permanentní obsah. Do hry budou postupně přidávány, ale zůstanou a již nezmizí.

Rozdíl je nicméně v tom, že půjde o sérii cílů jeden za druhým. Postupně vás vezmou napříč různými misemi, a pokud selžete, budete muset počkat 12 hodin, než se budete moci do výzvy vrátit a zkusit ji znovu. Chybět by neměly ani nové výzvy a komplikace, stejně tak jako řada odměn. I tento mód vyjde 20. 1. a nabídne ze začátku tři výzvy.

BĚHEM JARA

Během letošního roku ještě přijde další řada novinek. Kromě běžné podpory, kterou lze od vývojářů normálně čekat, půjde o poměrně významné věci.

Během jara bychom se měli dočkat druhého nového herního režimu. Freelancer. Mělo by jít o mód kombinující roguelike elementy a strategické plánování. Součástí tohoto režimu bude safehouse (úkryt). Ten bude upravitelný a rozšiřitelný, přičemž vám má nabídnout si vybrat, jakým zabijákem chcete být, chybět nebude ani střelnice na otestování vašich zbraní.

Půjde také o místo, kde budete plánovat váš další krok. Freelancer totiž nabídne hned několik mini-kampaní, které vás pošlou do již existujících misí napříč celou trilogií. V každé kampani si budete moci vybrat, do které lokace se vydáte jako první a v poslední lokaci, do které půjdete, se postavíte tváří v tvář „leaderovi“ dané kriminální organizace. Toho pak musíte vypátrat, zabít a odejít, čímž kampaň splníte a dostanete zaplaceno.

Jednotlivé lokace navíc údajně prošly menšími změnami a nabídnou zcela nová NPC se speciálními mechanikami. Takzvaní Suppliers vám nabídnou ke koupi různé zbraně a předměty, které si můžete koupit a zvýšit vaši šanci na úspěch. Jiná NPC údajně upozorní „leadera“ na vaši přítomnost. Mezi další novinky, na které vývojáři lákají, jsou například sejfy, skrýše nebo údajně další NPC zabijáci.

Zmínění Suppliers zároveň pracují s další částí tohoto režimu, čímž jsou právě roguelike prvky. Vaše vybavení vám totiž nezůstane jen tak. Cokoliv, co si na misi ze svého úkrytu odnesete a nevrátíte se s tím, bude ztraceno. Spotřební předměty jako injekce nebo bomby samozřejmě také po použití zmizí. Právě Suppliers mají být jedním ze způsobů, jak si vybavení obnovit a udržovat.

NĚKDY POZDĚJI V LETOŠNÍM ROCE

Všechny hráče Hitmana 3 by také mělo těšit, že se letos dočkáme zcela nové mapy. Z té jsme ale dostali jenom krátký teaser a kódové označení: „Rocky“. Na více detailů si tedy budeme muset počkat s výjimkou toho, že půjde o noční lokaci.

Na závěr se ještě PC hráči mohou těšit na technologická vylepšení hry, která vyjdou někdy v tomto roce. Mezi nimi najdeme dlouho očekávanou podporu pro ray-tracing (jmenovitě odrazy a stíny), stejně tak jako podporu nové renderovací technologie XeSS od Intelu, která bude hru renderovat na nižší rozlišení a poté dojde k upscalingu bez výrazné ztráty kvality obrazu. Majitelé grafických karet RTX od Nvidie se mohou těšit na podobnou věc v rámci DLSS. Zda se hra dočká i obdobného FidelityFX od AMD není zatím jasné.

V neposlední řadě také dojde na implementaci Variable Rate Shadingu (VRS) pro potenciální navýšení výkonu.