Blizzard Entertainment se stahuje z čínského trhu. Společnost po 14 letech ukončila spolupráci s NetEase Games a neobnoví čínské firmě licenci na provoz svých her.

Čínští hráči přijdou o World of Warcraft, Hearthstone, Warcraft III: Reforged, Overwatch, sérii StarCraft, Diablo 3 nebo Heroes of the Storm. Současná smlouva vyprší 23. 1. 2023.

Blizzard v prohlášení uvedl, že nedosáhl dohody o prodloužení smlouvy, která by byla v souladu s principy fungování Blizzardu a jeho závazky vůči hráčům a zaměstnancům.

Prezident NetEase na rozhodnutí Blizzardu ostře reagoval a kritizoval jednání nespecifikovaného blbce, jenž zničil vztahy mezi oběma společnostmi. Také doufá, že jednoho dne bude moci promluvit o tom, co se v zákulisí stalo. Blbcem pravděpodobně myslel generálního ředitele Activisionu Blizzard Bobbyho Koticka.

Oficiální prohlášení NetEase je více diplomatické. Uvádí, že vynaložili veškeré úsilí, aby zajistili obnovení licenční smlouvy s Blizzardem. Podstatné rozdíly se měly vyskytnout v klíčových podmínkách.

Anonymní zdroj agentuře Bloomberg sdělil, že problémy se netýkaly jen finančních podmínek dohody, spor se měl vést také o to, komu patří duševní vlastnictví a údaje o hráčích.

Vypršení smlouvy se netýká Diabla Immortal. Na tuto hru se vztahuje specifická smlouva, vznikla totiž ve spolupráci Blizzardu a NetEase. Pro čínské hráče by tak měla být nadále dostupná.

Spekuluje se, že Blizzard po NetEase požadoval mnohem více peněz za prodej a provoz her v Číně. Tato země má přísná pravidla, a právě na jejich dodržování NetEase dohlíželi.

Blizzard po stažení z čínského trhu neočekává problémy. Zpráva uvádí, že Čína představuje pouhá 3 % konsolidovaných čistých příjmů Activisionu Blizzard za rok 2021. Hůře jsou na tom v NetEase. Objevují se zprávy, že hodnota čínské společnosti klesá o 14 %, i když příjmy z her Blizzardu měly pro NetEase představovat nízké jednociferné procento celkových příjmů.

Na začátku letošního roku se tvrdilo, že kvůli finančnímu sporu Blizzard a NetEase zrušili neoznámenou mobilní hru World of Warcraft.

Neoznámená mobilní hra měla být spin-offem populárního WoWka, jen s tím rozdílem, že hráče na chytrých telefonech a tabletech s operačními systémy Android a iOS měla zavést do stejného světa, ale v jiné době.

Projekt měl být velmi rozsáhlý a pracovat na něm měl velký tým. O tom vypovídá informace, že v důsledku jeho zrušení bylo z NetEase propuštěno přibližně 100 zaměstnanců. Všemu měly předcházet neshody s Activisionem Blizzard, firmy se nedokázaly dohodnout ohledně finančních podmínek.