Magazín · Novinky · ve středu 19. 7. 2023 19:56
Activision Blizzard táhnou mobily, Call of Duty a Diablo
Když Phil Spencer pochválil fantastickou práci Activisionu Blizzard při úspěšném uvedení hry Diablo 4 a pokračujícím výkonu Call of Duty: Modern Warfare 2, nemluvil jen tak do větru. Šéf herní divize Microsoftu narážel za příjmy za druhé čtvrtletí. Finanční zpráva odhaluje, že Activision Blizzard táhnou mobily, Call of Duty a Diablo.
Ve druhém čtvrtletí Activisionu Blizzard meziročně vzrostly tržby o 17 % a provozní zisk o neuvěřitelných 80 %. O polovinu meziročně vzrostly čisté rezervy. Blizzard poprvé překonal miliardu dolarů v čistých rezervách a Call of Duty a Candy Crush z divize King zaznamenaly dvouciferný růst příjmů. Mobilní hry jsou pro firmu velmi důležité a za první měsíce roku 2023 tvoří 40 % celkových příjmů. Konzole jsou až na třetím místě, takže více vydělává i PC.
Údaje od ledna do června 2023:
- Mobilní zařízení: 1,9 miliardy dolarů
- PC: 1,25 miliardy dolarů
- Konzole: 1,19 miliardy dolarů
Ve druhém čtvrtletí spotřebitelské výdaje za Call of Duty Mobile přesáhly 3 miliardy dolarů od spuštění hry v říjnu 2019. Tyto údaje potvrzují další čísla. Call of Duty má přibližně 90 milionů aktivních hráčů měsíčně, což je meziročně o dva miliony méně. Z toho polovina hraje na chytrých telefonech a tabletech.
Prodeje her Call of Duty meziročně „prudce“ vzrostly, což je připisováno rekordnímu měkkému restartu Modern Warfare 2. Není divu, že letos na podzim na něj má navázat Modern Warfare 3. Čisté tržby z dodatečných balíčků a mikrotransakcí u COD ve druhém čtvrtletí jsou vyšší než v prvním. Zatím byla nejvýdělečnější třetí sezóna MW2.
Celkově mikrotransakce a DLC Activisionu Blizzard přinesly 1,56 miliardy dolarů. A to pouze za období od dubna do června 2023. Jde o 30% meziroční růst.
Zdroj: MicrosoftMicrosoft a Activision Blizzard mají na spojení více času
Activision zatím není připraven odhalit letošní Call of Duty. Místo toho uvedl, že týmy usilovně pracují, aby hra vyšla ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Vývoj má pokračovat dobře.
Co se Diabla 4 týče, tak Blizzard odhalil, že hra v červnu překonala 10 milionů hráčů a z pohledu prodejů se jí v porovnání s jinými tituly Blizzardu daří za stejnou dobu nejlépe. Jde tedy o nejrychleji prodávanou hru vydavatele World of Warcraft. Hráči v Diablu 4 dohromady odehráli více než 700 milionů hodin. Zítra startuje první sezóna nazvaná Season of the Malignant.
Není divu. Diablo 4 je druhou nejrychleji prodávanou hrou první poloviny letošního roku v Evropě. Zaostává pouze za Hogwarts Legacy. Kouzelnické dobrodružství ze světa Harryho Pottera v únoru zcela ovládlo trh. Zajímavé je, že minimálně v Evropě tvořily prodeje PC verze u Diabla 4 neuvěřitelných 66 %. 21 % si připisuje PlayStation 5, 9 % potom Xbox Series X/S a zbývající 4 % hráči na PS4.