Magazín · Novinky · v pátek 12. 11. 2021 10:00
Ubisoft tlačí své hry do live service. Po Assassin's Creed se stejnou cestou vydává Far Cry
Pamatujete si, když představitelé Electronic Arts prohlásili, že singleplayerové hry jsou mrtvé a budoucnost vidí v multiplayeru? Už je to nějaká doba a hry pro jednoho hráče jsou nadále mezi námi a daří se jim skvěle. O tom se přesvědčila i EA, když vydala Star Wars Jedi: Fallen Order od studia Respawn. Teď se do budoucnosti dívá Ubisoft a zdá se, že v očích této francouzské společnosti převládá live service; hry jako živá služba.
Tímto směrem se už vydala u Assassin's Creed s pracovním názvem Assassin's Creed Infinity a stejnou má mířit také série Far Cry. Informace o live service směru Far Cry se začala šířit internetem po oznámení, že výkonný producent Far Cry, Dan Hay, opouští Ubisoft. Jeho poslední den v Ubisoftu je právě dnes. Ve firmě přitom začal pracovat v roce 2011 jako producent Far Cry 3 a u série zůstal celých deset let, naposledy byl výkonným producentem a kreativním ředitelem.
Zdroj: UbisoftDo Far Cry 6 se chystá šílenec Vaas v rámci prvního DLC
Se zprávou o live service Far Cry přišel novinář Jeff Grubb. V Ubisoftu asi nepůjde o takovou změnou, stejně jeho hry dostávají spoustu dodatečných balíčků a aktualizací. Ovšem zdá se, že veteránům Ubisoftu se představa živé služby nezamlouvá a opouštějí společnost. Už v létě se rozloučili tři hlavní opory Assassin's Creed (šéf vývoje Vallhaly Eric Baptizat, hlavní scénárista Black Flag Darby McDevitt a art director Raphael Lacoste).
Vypadá to, že odliv veteránů se nezastavuje. Zdroje Kotaku uvádějí, že v posledních několika letech Ubisoft přišel o řadu špičkových talentů. Zdroje VGC přidávají, že Ubisoft Toronto po dokončení vývoje Watch Dogs Legion a Far Cry 6 opustili prakticky všichni vedoucí designéři. Kotaku ještě dodává, že Ubisoft v Kanadě (studia v Montrealu, Quebecu, Toronto, Chicoutimu, Halifaxu a Winnipegu) zvýšil zaměstnancům platy ve snaze bojovat proti odlivu vedoucích vývojářů.
Zdroj: UbisoftÚspěch Assassin’s Creed Valhalla a plány pro Assassin's Creed Infinity
Připomeňme, že Ubisoft označuje Assassin’s Creed Infinity za vzrušující a ambiciózní projekt pro sérii Assassin’s Creed. „Máme vzrušující plány, které mají potenciál výrazně rozšířit dosah i cyklický profil značky,“ prozradil před časem finanční ředitel Ubisoftu Frédérick Duguet. Projekt je v rané fázi vývoje a vede ho Ubisoft Montreal (Assassin's Creed Origins a Valhalla) ve spolupráci s Ubisoft Quebec (Assassin's Creed Odyssey). Podle spekulací se má jednat o masivní online hru a odehrávat se ve více obdobích, které se budou časem rozšiřovat, zatímco předchozí díly Assassin's Creed nás zavedly vždy do určitých historických období. Další zprávy naznačovaly možnost jakési platformy spojující všechny předchozí díly.
Generální ředitel Ubisoftu Yves Guillemot zase uvedl, že půjde o obrovskou hru, jež obsáhne vše, co mají fanoušci série rádi. To znamená zejména spoustu příběhových prvků. Má se jednat o inovativní titul, který bude mít od začátku to, co příznivci Assassin’s Creed dobře znají. A nebude free-to-play.
V současné době není jasné, zda před Assassin’s Creed Infinity vyjde ještě normální hra.