Každý, kdo hrál Star Wars Jedi: Fallen Order z roku 2019, určitě uzná, že pro hlavního hrdinu Cala Kestise neexistuje lepší parťák než droid BD-1. V prvním gameplay traileru, který láká na Star Wars Jedi: Survivor, se nám ale představil i muž jménem Bode, který také dělá dojem, že může Calovi dost pomoci. A nyní už máme lepší představu, co je tato postava zač.

Stig Asmussen, herní ředitel studia Respawn Entertainment, v rozhovoru pro Game Informer prozradil, že žoldák Bode, celým jménem Bode Akuna, kterého ztvárnil Noshir Dalal, je pro Cala něco jako bratr. Oba muži přinejmenším sdílejí speciální pouto, a i když nejsou stejní, dobře se doplňují. Zatím sice nevíme, jakou konkrétní roli v příběhu bude Bode hrát, Asmussen nicméně potvrdil, že jde o parťáka ovládaného umělou inteligencí, jenž pomáhá během boje i při zkoumání herního světa. To koneckonců naznačily už některé části nedávno vydaného traileru.

V traileru jsme mohli vidět také nové způsoby překonávání překážek v prostředí. V roli Cala Kestise si budeme moci ochočit různé tvory, na nichž bude poté možné třeba jezdit, a šikovnou novinkou má být také lano určené pro šplhání a překonávání větší vzdálenosti mezi dvěma body. Tvůrci nám hodlají nabídnout širší přístup Metroidvanie, kdy je například možné dosáhnout zdánlivě nedosažitelných míst řetězením několika různých schopností a herních možností.

Těšit se můžeme také na zcela novou planetu, která má být ústřední lokalitou pro testování schopností a průzkum prostředí. Asmussen však láká i na návštěvu dalších míst a hlavně na rozšířený soubojový systém, který zahrnuje celkem pět plnohodnotných bojových postojů. Některé z nich jsou obzvlášť užitečné při boji s určitými nepřáteli, a tak se vždy vyplatí analyzovat protivníky a odhalit, co na ně nejlépe platí.

A ano, jeden z postojů zahrnuje používání světelného meče a blasteru naráz. Ačkoliv jsme v traileru nic takového neviděli, palnou zbraň jako součást Calovy výbavy jsme poznali už před několika měsíci, kdy společnost Hasbro odhalila nové akční figurky, které jsou hrou Star Wars Jedi: Survivor inspirované. „Opravdu to vypovídá o tom, kde nacházíme Cala v této části příběhu,“ řekl Stig Asmussen pro Game Informer. „Od první hry uběhlo pět let a stále naplno panují temné časy. Je to nekonvenční Jedi a musí dělat nekonvenční věci. Takže něco, na co by se na vrcholu řádu Jedi pohlíželo s despektem? Cal zjišťuje, že bude muset dělat, cokoliv je třeba.“

Asmussen rovněž potvrdil, že budeme moci naplno využívat i dva světelné meče, potažmo jeden meč v každé ruce. V prvním díle nám něco takového nabídly jen jisté speciální útoky spojené s jedním mečem se dvěma čepelemi, tentokrát tu ale máme plnohodnotný soubojový postoj, díky němuž má být možné používat dva samostatné meče dle libosti.

Vlastní postoj byl vyhrazen také pro meč, který je podobně jako zbraň Kyla Rena z filmových sequelů či Jedie Stellana Giose z knih a komiksů z období vrcholné Republiky vybaven energetickou záštitou. Podle Asmussena nabízí tato úprava jistější přístup, jelikož pak můžete s mečem provádět těžší, robustnější útoky. Musíte ale být opatrní, protože s těžkopádnější zbraní může být náročnější řádné načasování akcí. V každém případě se zdá, že v Respawnu udělali v oblasti soubojového systému dost kroků směrem kupředu.

Star Wars Jedi: Survivor vyjde 17. 3. 2023 ve verzi pro PC (Steam, EA App, Epic Games Store), PlayStation 5 a Xbox Series X|S.