S vydáním Starfieldu pro majitele dražších edic přichází první srovnání. Podívat se můžeme na to, jak výprava do vesmíru v podání Bethesda Game Studios vypadá na počítači a jak na konzolích Xbox Series X a Xbox Series S.

Na obou konzolí hra běží při 30 snímcích za sekundu. Na Xboxu Series X je to 2160p a na Xboxu Series S potom 1440p. PC je v tomto případě 4K na maximální detaily s využitím FSR z rozlišení 1620p. Konfigurace je Intel Core i9 12900K, GeForce RTX 4080, 32 GB DDR5 a SSD NVME M2.

Srovnání potvrzuje dřívější informace. Vývojáři z Bethesda Game Studios odvedli velmi dobrou práci při optimalizaci, i když na Series S je vidět trhání, ale není to nic vážného. PC verze má lepší stíny, anizotropní filtrování, vzdálenost pro vykreslování objektů a několik drobných vylepšení v texturách, ale rozdíly oproti konzolím nejsou tak velké.

Kde je rozdíl, tak je načítání. NVME M2 SSD na PC ve srovnání s konzolemi je o dost rychlejší, stejně tak je o něco rychlejší Series X oproti Series S. Podívejte se na video:

Mezitím Pete Hines, vedoucí Bethesda Softworks, potvrdil, že podpora modifikací bude pro PC i Xbox verze Starfieldu. Už ale neřekl, kdy bude dostupná. Stane se tak někdy v budoucnu. Je to ale důležitá informace, protože komunita se již chystá Starfield značně vylepšit a přidat nejrůznější věci. To už ostatně začali formou modů na Nexusu. Mimo jiné to také znamená, že se fanouškovská čeština dostane nejen na PC, ale také na Xbox.

Na Prekladyher.eu už lokalizaci oznámil tým PH SQUAD. Tato skupina přeložila This Land Is My Land a pracuje také na Pillars of Eternity II: Deadfire a Mount & Blade II: Bannerlord.

Starfield vyjde 6. 9. tohoto roku na Xbox Series X/S a PC a bude v Game Passu.