Dnes ve dvě ráno mohli se svou vesmírnou lodí ke hvězdám odstartovat hráči, kteří si koupili dražší edici Starfieldu. Na Steamu vidíme, že se pro tuto možnost rozhodlo velké množství hráčů. Novinka od Bethesda Game Studios zaznamenala 234 502 hráčů. Statistiky z Bethesda.net a konzolí bohužel nevíme, ale co víme, tak je optimalizace.

Vývojáři v případě Xbox Series X/S verzí odvedli dobrou práci. Tým Digital Foundry chválí velmi konzistentní a stabilní hratelnost. Hra je bez zjevných chyb a do očí bijících problémů. Na vynikající úrovni je také grafika. Starfield má vysokou úroveň detailů a výborný postprocessing.

„Když se ponoříme do obou verzí Xbox Series, na první pohled vidíme na obou konzolích velmi podobný zážitek, přičemž i slabší Series S vypadá docela dobře. Pokud se však podíváte blíže na to, co můžete očekávat vzhledem k mnoha omezením specifikací na stroji nižší třídy, jsou zde zřetelné rozdíly,“ uvádí Digital Foundry.

Na Xboxu Series X hra vykresluje objekty ve větší vzdálenosti, má bujnější vegetaci a celkově je prostředí hezčí. Zajímavý je rozdíl ve vykreslování terénu. Na každé konzoli vypadá jinak, a to i při pohledu zblízka. Nedá se ale říct, kde je v takovém případě lepší.

Na Xboxu Series X i Xboxu Series S běží Starfield při 30 snímcích za sekundu. Režim výkonu se 60 snímky za sekundu nenabízí.

Na PC je situace podobná. Jen s tím rozdílem, že někteří si optimalizaci pochvalují, zatímco jiným vadí viditelné propady, zejména ve městech, a to i na moderních počítačových sestavách. Jak ale bývá u her poslední dobou zvykem, tak se komunita pustila do práce a přináší první modifikace.

K dispozici je už i mod nahrazující AMD FSR 2.0 za Intel XeSS a NVIDIA DLSS 2. Možná poté už bude i GeForce RTX 4090 schopna udržet konstantních 60 snímků za sekundu v nativním nastavení 4K/Ultra.

Na Nexus Mods je toho ale mnohem více, včetně změny a opravy FOV, přeskočení intra, mod pro optimalizaci výkonu a další, včetně výměny Xbox ikonek za PlayStation ikonky. To v případě, že budete na PC hrát s DualSense.

Video níže pak poukazuje na špatný režim HDR, který má za následek nízký kontrast obrazu.

My jsme se pustili do hraní zároveň s prvními hráči a připravujeme pro vás recenze (tady souhrn recenzí).

Starfield vyjde 6. 9. tohoto roku na Xbox Series X/S a PC a bude v Game Passu.