Magazín · Novinky · ve středu 26. 5. 2021 18:30
Sony se zaměřuje na mobily, filmy, seriály a předplatné
PlayStation 4 od Sony vyhrál předešlou generaci na plné čáře. V konzolovém boji japonská společnost nepolevuje, ale současně korporace přistupuje k dalšímu kroku, který označuje za jednu z dalších velkých výzev. Sony chce, aby se PlayStation stal více sociálním. K tomu mají mimo jiné dopomoci investice do studia zodpovědného za filmy a seriály.
„Od prvního PlayStationu jsme se zaměřili na vývoj platformy, která tvůrcům umožňuje sdílet jejich vize s miliony lidí. Partneři a naše studia využili platformy k vytvoření nových světů, nových ikonických postav a mistrovsky zpracovaných příběhů, které spojují svět prostřednictvím sdílených zábavních zážitků,“ prohlásil dnes Jim Ryan, šéf Sony Interactive Entertainment, na schůzce o firemní strategii.
Přečtěte si také: Sony oznamuje partnerství s Discordem, získala menšinový podíl
Ryan potvrdil, že komunikace je pro Sony důležitá. Z toho důvodu se společnost rozhodla investovat do Discordu a v roce 2022 integrovat Discord do PlayStationu 5 a PlayStationu 4.
Dalším krokem je přivést největší značky PlayStationu na mobilní zařízení. „Obsah vytvořený PlayStation Studios za posledních 25 zajistil bohaté duševní vlastnictví a přinesl pohlcující zážitky, které vyvolávají emoce a berou hráče na cestu. Přemýšleli jsme o tom, jak hráči využívají náš obsah, a úspěšně jsme experimentovali s mobilními hrami a aplikacemi, abychom hráčům nabídli větší výběr. Mobilní zařízení je jen jednou z oblasti, kterou zkoumáme, abychom oslovili miliony hráčů i mimo naše platformy.
„PlayStation má obrovský katalog různých herních značek, které lze přenést do chytrých telefonů a doplnit tak naše AAA hry nebo hry v rámci live service. Prozkoumáme mobilní trh s některými skvělými franšízy PlayStationu,“ dodal Ryan.
Generální ředitel Sony nezmínil, které značky dorazí na iOS a Android. Můžeme pouze spekulovat. Mezi nejznámější IP patří série Uncharted a The Last of Us od Naughty Dog, závody Gran Turismo od Polyphony Digital, God of War od Sony Santa Monica a Ratchet & Clank a Spider-Man od Insomniac Games.
Přečtěte si také: Film Uncharted: Nathan Drake a Sully v akci
Sony bude mobilní hry nejspíš vydávat přes divizi PlayStation Mobile, Inc. Ta v minulosti přivedla na svět aplikace PlayStation a PS Remote Play, stejně tak hru Uncharted: Fortune Hunter a hrstku titulů PlayLink pro PlayStation 4, například Hidden Agenda a Erica. PS Mobile používá Sony i pro vydávání PC verzí Days Gone či Horizon Zero Dawn.
Zvyšování dosahu značek prostřednictvím expanze mobilních zařízení je v dnešní době b+žnou strategii. „Obrat mobilních her je více než 2x větší než konzolový trh. Dokonce i společnosti Xbox a TiMi (Tencent) nedávno oznámily spolupráci, která signalizuje expanzi na mobilní zařízení,“ poznamenal Daniel Ahmad, analytik firmy Niko Partners.
Investice bude pokračovat také do filmů a seriálů. V rámci této divize je v současné době v různých fázích přípravy 10 projektů. Mimo jiné jde o filmovou adaptaci Uncharted, film Ghost of Tsushima pod vedením režiséra Johna Wicka a seriál The Last of Us od tvůrce Černobylu a HBO.
Sony nezapomíná ani na PlayStation Plus a PlayStation Now. Předplatné PS Plus dosáhlo 47,6 milionu aktivních uživatelů v posledním fiskálním čtvrtletí (od 1. 1. do 30. 3. 2021). Sony chce základnu předplatitelů posilovat, což znamená investovat do služby další peníze. Podle všeho lze očekávat další zajímavé hry, které budou nabízeny v rámci PS Plus a PS Now.
To vše a mnohem víc je zahrnuto v investici pro příští tři roky. Tato investice se má postarat také o posílení vazeb mezi jednotlivými divizemi.