Magazín · Novinky · ve čtvrtek 23. 12. 2021 16:04
Seriál od Netflixu znovu nakopnul zájem o Zaklínače 3
Minulý pátek se na Netflixu konečně objevila dlouho očekávaná druhá sezóna seriálu Zaklínač. Nakonec se z ní však vyklubal projekt, který si počínaje druhou epizodou pouze půjčuje některé postavy, názvy, jména a koncepty z knižní předlohy od Andrzeje Sapkowského, aby s tím vším rozehrál pokus o zcela vlastní, na knihách nezávislý příběh. Přesto jde o ukázkový příklad nejen hrubé neúcty k předloze, ale také nízkorozpočtové produkce, mizerných hereckých výkonů nebo chabého scénáře plného nesmyslů a nelogičností.
Zdroj: CD Projekt REDNext-gen verze Cyberpunku 2077 ani Zaklínače 3 se letos nedočkáme
Snad každý, komu byl kdy Zaklínač blízký, se nyní musí za Netflix stydět, když se očividně nestyděli sami tvůrci. I těm, kteří předlohu neznají, je ale nyní nejspíš jasné, že cílem Netflixu opravdu není snaha nabídnout divákům adaptaci díla Andrzeje Sapkowského. Navzdory tomu všemu je ale o seriál velký zájem. Nepřekvapivě se stal nejsledovanějším seriálem na Netflixu za poslední týden a v zahraničí ani nejsou ohlasy kritiků a fanoušků z nějakého důvodu tak přísné. Bez ohledu na (ne)kvality druhé sezóny je zkrátka značka Zaklínač zásluhou Netflixu v kurzu, což se podepsalo i na zvýšeném zájmu o hry od CD Projektu RED, zejména o Zaklínače 3.
Statistiky Steamu zaznamenaly, že nedávno hrálo Zaklínače 3 na Steamu během 24 hodin úctyhodných 39 639 hráčů. Což je na poměry šest let staré singleplayerové hry skvělé číslo, které lze pozorovat jen při určitých příležitostech doslova párkrát do roka. Ještě před premiérou druhé sezóny se přitom čísla pohybovala zhruba okolo 20 až 25 tisíc zájemců během jednotlivých dnů a neměli bychom zapomínat ani na to, že Zaklínač 3 není k dostání jen na Steamu.
Podobný jev každopádně nastal už před dvěma lety v návaznosti na uvedení první sezóny. Aktuální vrchol zájmu o hru na Steamu, kdy Zaklínače 3 během 24 hodin spustilo neuvěřitelných 103 329 hráčů, se datuje právě dva roky nazpět, přičemž je jasné, že v dohledné době žádné rekordy lámat nebudou. O tom, že má existence seriálu od Netflixu pozitivní vliv na zájem o hry Zaklínače, však nemůže být pochyb.
Nejspíš je to také důvod, proč se studio CD Projekt RED ke snažení Netflixu stále hlásí. Na sociálních sítích tu a tam proběhne vzájemná pozitivní komunikace obou subjektů, karetní Gwent: The Witcher Card Game jednou za čas nabídne možnost získat různé kosmetické položky na motivy seriálu a nezapomínejme ani na to, že spolu s next-gen verzí Zaklínače 3 mají vyjít bezplatné přídavky, které do hry přidají zatím nespecifikované předměty inspirované seriálem.
Hungry for more Witcher stories?
— The Witcher (@witchergame) December 22, 2021
Check out The Witcher 3: Wild Hunt! On sale now on selected platforms: https://t.co/T2Rd9ccaJ4 pic.twitter.com/O7YSxscWtF
Přitom věříme, že i mnohým zaměstnancům CD Projektu RED muselo být při sledování druhé sezóny do breku. Polské studio od roku 2007, kdy vyšel první herní Zaklínač, koneckonců pravidelně dokazuje, že má knižní předlohu v maximální úctě. A to navzdory faktu, že herní trilogie je volným pokračováním knih, nikoliv jejich adaptací, a že si i vývojáři samozřejmě tu a tam něco přizpůsobili k obrazu svému. Oproti tomu u Netflixu musíme vždy hledat stopy alespoň základních znalostí knižního Zaklínače pod lupou.
O tom, že se v CD Projektu rádi svezou na zájmu o seriál, každopádně svědčí nejen novinky v Gwentu a chystané bezplatné DLC pro Zaklínače 3, ale také nový trailer. Ten se objevil na sociálních sítí a je spíše reklamou na právě probíhající slevové akce, takže v něm nenajdeme nic nového, ale už jen úvodní otázka, zda toužíme po dalších příbězích Zaklínače, nedává žádný prostor pro pochybnosti o tom, jestli trailer opravdu vznikl v návaznosti na zájem o Zaklínače zásluhou Netflixu. Inu, alespoň k něčemu je seriál dobrý.