V posledních týdnech slýcháme pomalu každých několik hodin o výrazných vlnách propouštění napříč celým herním průmyslem. Tento týden došlo mimo jiné na vydavatele Electronic Arts, který oznámil plány na propuštění části zaměstnanců a související restrukturalizaci. V důsledku této restrukturalizace zároveň došlo ke zrušení chystané Star Wars střílečky z pohledu první osoby, kterou připravovalo studio Respawn Entertainment. Vedení EA v této souvislosti uvedlo, že se má Respawn do budoucna více zaměřovat na své vlastní značky, zejména na battle royale Apex Legends, a úspěšnou sérii Star Wars Jedi. Tu aktuálně tvoří Star Wars Jedi: Fallen Order (2019), Star Wars Jedi: Survivor (2023), komiks Star Wars Jedi: Fallen Order - Dark Temple a román Star Wars Jedi: Battle Scars.

Už na začátku roku 2022 jsme se ale dozvěděli, že pod palcem Respawnu mají vznikat hned tři Star Wars tituly. Kromě pokračování Fallen Orderu a nyní zrušené střílečky z pohledu první osoby, o níž se v poslední době neoficiálně mluvilo jako o hře s nespecifikovaným mandalorianským lovcem odměn v hlavní roli, byly tehdy oznámeny také práce na jakémsi strategickém projektu. Vývoj strategie z předaleké galaxie byl přitom svěřen do rukou nezávislého studia Bit Reactor, které založili veteráni z Firaxis Games (Civilization, X-COM). Zaměstnanci z Respawnu tak v tomto případě dostali za úkol spíše dohlížet na Bit Reactor a pomáhat relativně mladému tvůrčímu celku s vývojem jeho prvního AAA počinu. A jelikož Electronic Arts je vlastníkem Respawnu, hru má pochopitelně vydat právě EA. Přitom o ní ale při oznámení restrukturalizace firmy a propouštění nepadlo ani slovo.

Na rozdíl od first-person střílečky od Respawnu tu ale nyní máme dobré zprávy. Na twitterovém účtu Bit Reactoru se během víkendu objevila zpráva, jejímž prostřednictvím vývojáři ujistili fanoušky, že změny v EA se chystané Star Wars strategie nedotkly. Zaměstnanci studia na projektu stále pilně pracují, ve zprávě ale najdeme také přiznání faktu, že události tohoto týdne byly pro herní průmysl náročné, přičemž Bit Reactor je pochopitelně pocítil právě zásluhou úzké spolupráce s Respawnem.

Bit Reactor může za stále stejné podmínky pro vývoj pravděpodobně vděčit faktu, že jde o nezávislou firmu, která EA nepatří. Alespoň v tuto chvíli. Ti, kteří touží po nové strategii ze světa Star Wars, si ale zároveň pro tuto chvíli mohou oddychnout, protože tuhle hru zjevně nikdo rušit nehodlá.

Bohužel stále nevíme, o jaký druh strategie vlastně půjde a kdy projekt uvidíme v plné parádě. Zástupce Bit Reactoru pouze v odpovědi na dotaz jednoho z fanoušků uvedl, že titul spatříme až v momentě, kdy bude připravený, takže nezbývá než dál čekat a doufat, že Bit Reactor i nadále zůstane ušetřen turbulentních změn a utahování opasků herního průmyslu. Možná že Petroglyph i 18 let po vydání udržuje kultovní Star Wars: Empire at War (z datadisku Forces of Corruption pocházejí obrázky použité v tomto článku), ale věříme, že nová Star Wars strategie je potřeba jako sůl planety Crait.