Na povrch vyplouvají další detaily týkající se problémů Sony vytvořit live service hry s potenciálem dlouhodobě uspět. Teď to odneslo interní produkční studio PlayStation Visual Arts, které v posledních letech vypomáhalo s animacemi a výtvarnou prací na řadě projektů týmů PlayStationu.

V důsledku interní změny na nejmenované multiplayerové AAA hře se museli v PlayStation Visual Arts uskromnit a propustit několik lidí. Informuje o tom John Borba, jenž byl donedávna koordinátorem projektů. Borba nezmiňuje konkrétní projekt, místo toho píše o velkém obratu.

Je dost pravděpodobné, že propouštění souvisí s multiplayerem The Last of Us. O víkendu jsme vás informovali, že Bungie zpochybnilo multiplayer The Last of Us od Naughty Dog a vyjádřilo obavy, aby titul dokázal dlouhodobě zaujmout hráče. Kvůli tomu se měly práce výrazně zpomalit, vývojáři měli být přesunuti na jiné hry v rámci studia a má docházet k přehodnocování projektu.

V minulých dnech a týdnech měla Sony zrušit dvě live service hry od externích firem, konkrétně akci od Deviation Games, kde měla být investice 50 milionů dolarů, a sci-fi střílečku od Final Strike Games. Připomenout se sluší rovněž zavření interního kreativního studia PixelOpus.

Hermen Huls, šéf PlayStation Studios, během prezentace před pár dny řekl, že mají ve vývoji 12 live service her.