Sony většinu projektů ve vývoji dosud neoznámila a tají, na čem pracují její studia a externí týmy. Jak se ale ukazuje, tak vše nejde podle plánu. Japonská společnost totiž měla zrušit AAA sci-fi střílečku pro PlayStation 5 a PC. Projekt mělo mít na starost studio Final Strike Games, autoři vcelku průměrné 3v3 střílečky Rocket Arena z roku 2020. Ta vznikla ve spolupráci s indie programem EA.

Insider @bogorad222 na Twitteru informuje, že ke zrušení došlo po třech letech vývoje. Ovšem do plné verze hry měly být potřeba ještě dva roky. Sony zřejmě nebyla spokojena se stavem a projekt zrušila. Na to mělo studio Final Strike Games reagovat snížením počtu zaměstnanců o 40 procent. Jako důkaz slouží profil softwarového inženýra Ahmeda Khalify, jenž si hledá novou práci.

Na oficiálních stránkách nezávislého studia Final Strike Games se nachází, že zaměstnává více než 55 lidí a pracuje na neoznámené AAA PvP střílečce pro PC/konzole.

Sony chce do tří let uvést na trh až 12 live service titulů, které se budou lišit a cílit na jiné hráče.

Shuehei Yoshida, jenž má v PlayStationu na starost nezávislé vývojáře, si nedávno postěžoval, že týmy PlayStationu experimentují a pouštějí se do nových nápadů. Ne vždy ale jsou tyhle nápady natolik zajímavé, aby z nich vznikly hry a mají být zavčas rušeny. Koncem minulého týdne bylo navíc rozhodnuto zavřít kreativní studio PixelOpus, které vytvořilo hry Entwined a Concrete Genie. Od roku 2019 mělo pracovat na neoznámeném projektu pro PlayStation 5 ve spolupráci se Sony Pictures Animations.

„Uděláme prototyp, vyhodnotíme ho a rozhodneme se, zda vynaložíme více času a prostředků, nebo ho prostě zastavíme. Zrušili jsme tolik her,“ prozradil Yoshida pro The Guardian. Když k rušení dochází, snaží se vývojáře přesvědčit, že je třeba koncept zrušit, aby se nezasekli na něčem, co nemá perspektivu.

„Obvykle pracujeme s lidmi s velmi silnými nápady. Takové lidi máme rádi, takže snaha změnit nebo zastavit jejich nápady je velmi obtížná. V tomto odvětví je to všechno o talentu. Snažím se pomáhat, jak jen to jde,“ dodal.

Sony musí rozhodovat o tom, které projekty povolí a které ne. Je to obzvláště důležité v dnešní době, kdy meziročně rostou náklady na vývoj. S extrémním růstem se musely společnosti vypořádat při přechodu z jedné generace do druhé. Ve srovnání s érou PS3 mohou současné projekty stát 3x více.

Od Yoshidy jsme se dozvěděli, že vývoj God of War 3 stál 44 milionů dolarů, ovšem současné God of War Ragnarök pro PS5 a PS4 stálo téměř 200 milionů dolarů.