Téměř 90 lidí mělo přijít o práci ve studiu Deviation Games, které připravuje zbrusu novou značku ve spolupráci se Sony Interactive Entertainment. Tato smlouva byla podepsána v roce 2021, v té době Deviation Games zaměstnávalo více než 100 lidí. To by znamenalo propuštění většiny. K tomu dochází obvykle při zrušení projektu.

Oficiálně o propouštění nevíme, informují o něm zdroje portálu VGC. Potvrzuje ho i softwarový inženýr Kyle Perras. „Mé studio se nedávno dostalo do obtížné situace a bylo nuceno provést řadu propuštění, které jsem odnesl,“ uvedl Perras.

Není známo, zda propouštění souvisí s projektem PlayStationu. Dá se to ale očekávat, na jiné hře v Deviation Games pracovat neměli. Internetem se nesou zprávy, že v Sony přehodnocují své portfolio. Nedávno jsme vás informovali o zrušení sci-fi střílečky pro PS5 a PC, kterou pro Sony připravovalo studio Final Strike Games, autoři vcelku průměrné 3v3 střílečky Rocket Arena z roku 2020. Projekt měl být zrušen po třech letech vývoje.

Před týdnem zase bylo rozhodnuto zavřít kalifornské studio PixelOpus, tvůrce kreativních her Entwined a Concrete Genie. Tenhle menší first-party tým PlayStationu měl od roku 2019 pracovat na neoznámeném projektu pro PS5 ve spolupráci se Sony Pictures Animations.

Studio Deviation Games v létě 2021 založili veteráni Call of Duty, Jason Blundell a Dave Anthony. O rok později však firmu Blundell opustil. Na Summer Game Festu v roce 2021 oba tvrdili, že pro PlayStation vytvářejí obrovskou hru bohatou na obsah, jež bude zaměřená na spoustu akce a hodně energie. Pravděpodobně tak šlo o další live service titul, kterých chce Sony do tří let uvést až 12. To už možná neplatí.