U příležitosti 20. výročí studia Guerrilla Games jsme se dozvěděli prodejní úspěch Horizon Forbidden West ve verzích pro PS5 a PS4. Akční adventura s prodeji 8,4 milionu kusů je jednou z nejprodávanějších her pro PlayStation 5. U God of War Ragnarök letos Sony oznámila 11 milionů prodaných kopií.

Celá série, tedy první díl Horizon Zero Dawn, pokračování Horizon Forbidden West a spin-off Horizon Call of the Mountain pro PlayStation VR2, má na kontě více než 32,7 milionu kopií. Další miliony hráčů si zahrály Horizon díky nabídce placené služby PlayStation Plus a bezplatné akce Play at Home, která probíhala v roce 2020 během covidu-19.

„Když to shrneme, je to milní, který jsme si před 20 lety, kdy jsme s tvorbou her začínali, nedokázali představit,“ komentoval úspěch šéf studia a výtvarný a animační ředitel Jan-Bart van Beek. Neúspěšnější je pochopitelně Horizon Zero Dawn, které mělo v únoru 2020 úctyhodných 20 milionů kusů, ovšem tady se počítá nejen PS4 verze, ale také PC. Předpokládá se, že na počítače zamíří i druhé dobrodružství Aloy, včetně příběhového rozšíření Burning Shores, které vyšlo letos výhradně na PS5.

Při vzpomínkách na začátek si v Guerrilla Games vzpomněli na sérii Killzone. Díky prvnímu dílu této first-person střílečky se v Guerrilla Games našli a považují ho za zlomový bod v historii studia, jelikož příběh uchvátil představivost hráčů. Během PS3 generace tým rostl a stal se takzvaným first-party studiem Sony. Teď ale v Guerrilla Games prožívají novou etapu, jež je spjata se sérií Horizon. Její třetí díl byl už dříve potvrzen a chystají také nějaký online projekt v tomto světě. Zatímco Netflix má v plánu hraný seriál.

„Nemůžeme se dočkat, až zjistíte, kam se Aloy vydá příště,“ dodal Jan-Bart van Beek. Bod zlomu pro Guerrilla Games nadešel po vydání Killzone Shadow Fall pro PS4 v roce 2013. Bylo pro ně obtížné odložit Killzone stranou, ale chtěli vytvořit něco nového, co se nepodobá ničemu, co dělali předtím. Nápad jeskynních lidí, kteří bojují proti strojům, vznikl v týmu. Každý měl možnost vyjádřit se a říct, na čem by chtěl pracovat. Při představení Horizon Zero Dawn na E3 byli všichni pěkně nervózní a báli se, jak hráči a novináři na hru zareagují.