Uzavřená zóna Černobylu v postapokalyptické akci S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl bude obrovská. Její plné prozkoumání má trvat přibližně 100 hodin, zatímco po stránce nelineárního příběhu půjde o 25 až 40 hodin. To jasně dokládá, o jak velkou hru půjde. Ve studiu GSC Game World teď mají plné ruce práce s optimalizací pro počítače i konzole Xbox Series X/S.

S vylepšováním hry jim pomáhá zpětná vazba, kterou získali na veletrhu Gamescom v Kolíně nad Rýne. Návštěvníci si mohli S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl po roce znovu zahrát a zhodnotit, jaký kus práce tvůrci udělali. Dle všeobecných informací přepracovali systém dialogů, aby rozhovory byly plynulejší a přirozenější.

Část je připisována taká herní divizi Microsoftu. I když v GSC Game World mají odborníky a vědí, jak optimalizovat hru, tak tým Xboxu jim pomáhá jít více do hloubky optimalizace. Z toho důvodu zaměstnanci americké společnosti několikrát navštívili GSC Game World, aby poskytli odborné znalosti o tom, co by vývojáři mohli udělat a co je nenapadlo.

Na optimalizaci hry se nadále pracuje. Nedávný odklad ze září na listopad byl právě kvůli tomu. Optimalizuje se verze pro Xbox Series X i Xbox Series S. Na druhé jmenované konzoli v současné době Stalker 2 nefunguje podle představ.

„Na konzoli Xbox Series X máme k dispozici dva režimy. Jedním z nich je režim Performance, ve kterém hra běží při 60 snímcích za sekundu s trochu jinou grafikou než v režimu Quality, který vypadá super efektně se všemi odlesky a texturami ve vysokém rozlišení, ale běží při 30 snímcích za sekundu,“ říká producent Slava Lukjaněnko v rozhovoru pro Wccftech.

Kombinací obou režimů se snaží dosáhnout podobného zážitku i na Xboxu Series S. Snaží se, aby Stalker 2 na slabší konzoli běžel při 30 snímcích za sekundu, a to v grafice, kterou má režim Performance na Xboxu Series X. Lukjaněnko však přiznává, že teď je to víceméně 25 snímků za sekundu. Později se ukázalo, že se producent přeřekl a ve skutečnosti má hra na Xboxu Series S běžet při 35 snímcích za sekundu. Více tady.

U PC verze vývojáři potvrzují spolupráci s Nvidií, která pomáhá s implementací hardwarového ray tracingu. Ten bude do hry přidán pravděpodobně později. Nvidia také pomáhá s technologií DLSS. V budoucnu dojde také na podporu modifikací s potřebnými nástroji. Zatím ale nikdo nechce potvrdit, zda to bude skrz mod.io. Tohle vše a mnohem více bude součástí dodatečné podpory hry, aby hráči po dohrání příběhu na S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl tak rychle nezapomněli. O tom ale až později, teď se soustředí na opravu a optimalizaci.

Kromě toho vývojáři odmítli, že by je Microsoft tlačil do vydání a chtěl po nich, aby hra vyšla v nějakém termínu. Stalker 2 si GSC Game World vydávají sami.