Největší české videoherní studio zveřejnilo hospodářské výsledky za rok 2020. Bohemia Interactive se dařilo, tvůrci titulů jako Arma 3 a DayZ mají za sebou druhý nejúspěšnější rok od založení firmy v roce 1999.

Tržby loni oproti roku 2019 vzrostly o desetinu, ukazatel EBITDA se meziročně zvýšil téměř o třetinu. Prodeje her táhly zejména tituly Arma 3 a DayZ.

Na začátku minulého měsíce menšinový podíl Bohemia Interactive koupila čínská společnost Tencent.

Dvěma nejprodávanějšími hrami od studia Bohemia Interactive loni zůstaly vojenská simulace Arma 3 a multiplayerový survival DayZ. Navzdory tomu, že od vydání Arma 3 uběhlo již 7 let, hra je pro fanoušky stále zajímavá díky neutuchající podpoře vývojářů a komunit a dodatečným obsahovým balíčkům (DLC).

Dnes už legendární a žánr definující hra DayZ silně rostla zejména na konzolích. Díky neustálému vylepšování technického stavu a herních mechanik však sbírá velmi kladné ohlasy hráčů napříč platformami a v rámci svého životního cyklu zažívá doslova renesanci. Kvarteto současných herních titulů od Bohemia Interactive doplňují free-to-play konzolová exkluzivita Vigor a unikátní kreativní platforma Ylands určená zejména pro mladší publikum.

Přečtěte si také: Bohemia Interactive zavírá bratislavské studio, které mělo na starost DayZ

„Celosvětové prodeje her loni pozitivně ovlivnila epidemie covid, nicméně silný rok 2020 jsme očekávali už před jejím propuknutím. V rámci dlouhodobé strategie jsme vloni počítali s rozšiřováním našich herních titulů na konzole a mobilní platformy a s tím spojeným přílivem nových hráčů,“ komentuje výsledky hospodaření Slavomír Pavlíček, finanční ředitel Bohemia Interactive.

Tento cíl se studiu podařilo beze zbytku splnit a hry od Bohemia Interactive jsou tak k dispozici hráčům na PC, nejpopulárnějších konzolích PlayStation, Xbox a Switch, ale i na mobilních telefonech s operačním systémem Android a iOS. Ačkoliv vývojáři z Bohemia Interactive loni na trh neuvedli žádnou novou hru, studio zaznamenalo prodejně druhý nejúspěšnější rok v historii. Tím vůbec nejúspěšnějším byl pouze rok 2014, kdy vyšel dlouho očekávaný hit Arma 3.

OPTIMISTICKÝ VÝHLED PRO ROK 2021

Bohemia Interactive hodlá nadále posilovat své pozice na konzolích a růst geograficky. Značné úsilí a investice pak putují do tvorby multiplatformního enginu Enfusion, na nějž se chce úspěšné české studio v budoucnosti spoléhat při vývoji nových titulů.

Co se týká předpokládaného vývoje v roce 2021, očekáváme že na jeho konci dosáhneme ještě mírně lepších výsledků než loni. Hodláme dále posilovat naše pozice na konzolích, ale růst chceme i geograficky. To byl také jeden z důvodů, proč jsme se minulý měsíc spojili se strategickým partnerem Tencent, který nám s pronikáním na nové perspektivní trhy po celém světě významně pomůže. Značné úsilí a investice budou nadále putovat do tvorby našeho multiplatformního engine Enfusion, který zajistí technologickou vyspělost titulů Bohemia Interactive v budoucích letech,“ doplňuje Slavomír Pavlíček k tématu nejbližší budoucnosti studia Bohemia Interactive.