Na internet se dostala komediální kompilace chyb z Cyberpunku 2077, kterou údajně vytvořili zaměstnanci studia CD Projekt RED. Videa měla být vytvořena několik měsíců před vydáním hry a zřejmě unikla prostřednictvím souborů, ke kterým se před časem dostali hackeři na serverech polské společnosti.

Na začátku videa je k vidění pre-alfa verze Cyberpunku 2077, údajně z roku 2013. Záběry jsou pořízené z bytu hlavního hrdiny V, jenž po probuzení telefonuje s cizím člověkem. Následně pozoruje ženu ve sprše a pak si prohlíží věci v bytě.

Jak se sami můžete přesvědčit, Cyberpunk 2077 tehdy vypadal úplně jinak. Opomeneme celkovou kvalitu grafiky a vzhled modelů postav a zaměříme se na zcela odlišné rozhraní. Nejpodstatnější změnou je však kamera - vše sledujeme z pohledu třetí osoby, nikoliv z první. To potvrzuje dřívější informace, že CD Projekt RED v počáteční fázi vývoje plánoval third-person pohled.

Přečtěte si také: Navzdory problémům má Cyberpunk 2077 jednu z největších fanouškovských komunit

Zajímavá je i skutečnost, že záběry mají pocházet z roku 2013. Přestože byl vznik Cyberpunku 2077 oficiálně oznámen již v roce 2012, dlouho se předpokládalo, že vývoj ve skutečnosti naplno začal až po dokončení datadisku O víně a krvi pro Zaklínače 3 (2016). Nyní se však zdá, že studio mělo k dispozici hratelný prototyp o poznání dříve. S ohledem na časový odstup je také možné, že tento prototyp vznikl ještě ve verzi interního RED Enginu, která poháněla Zaklínače 2 z roku 2011, nikoliv v novější verzi enginu použité pro Zaklínače 3. Ten byl tou dobou již v aktivním vývoji a nakonec jsme se jej dočkali v květnu/máji 2015.

Poté se dostáváme ke kompilaci chyb. Podle uživatele fóra 4chan tuto kompilaci vytvořili přímo zaměstnanci CD Projektu RED a nese název Cyber ElBuggado 2020. Video mělo prý vzniknout několik měsíců před vydáním hry a je plné nejrůznějších chyb a problémů: prolínání textur, nepřirozeně pokroucená těla NPC, létající NPC i postava hráče, vybuchující vozidla, chybějící prvky modelů objektů, doslova cupitající kola vozidel a další.

Na internetu se spekuluje, že materiály pro Cyber ElBuggado 2020 poskytli testeři. To odpovídá informacím o výkonu počítače (využití procesoru, grafické karty nebo operační paměti) a stisknutých tlačítkách, což pomáhá vývojářům diagnostikovat zdroj problémů. O to více zarážející jsou ale jiné skopičiny, například V jezdící na hot dogu s hamburgery místo kol (5:44), případně jízda na slepici (14:55). Model slepice je celkově často vídaným prvkem sestřihu chyb.

Ať už je pak autorem videa kdokoliv, zjevně jde o velkého filmového fanouška, jelikož záběry některých chyb parodují například Interstellar nebo Žhavé výstřely. Věříme, že kdyby Cyberpunk 2077 vyšel v lepším technickém stavu, vývojáři mohli toto video v budoucnu s malými úpravami vydat například jako aprílový žert nebo jako součást náboru nových zaměstnanců a slavit s ním velký úspěch. Za stávajícího stavu by si ale samozřejmě CD Projekt RED koledoval o velké množství kritických a posměšných komentářů poukazujících na to, že finální verze hry vlastně nemusí být příliš odlišná.

Když se díváme na kompilace chyb (údajně přímo od vývojářů a jejich testerů), tak si vzpomeneme na vyjádření spoluzakladatele a generálního ředitele CD Projektu. Marcin Iwinski jen pár týdnů po vydání Cyberpunku 2077 prohlašoval, že testování neodhalilo velkou část problémů, s nimiž se hráči setkali po vydání. CD Projekt podle jeho slov věřil, že konzolová verze je připravena k vydání společně s PC verzí, která na tom skutečně byla lépe.

Přečtěte si také: CD Projektu výrazně klesly zisky. Částečně je to kvůli opravě Cyberpunku 2077

Pokud jsou informace pravdivé, tak to na CD Projektu RED nevrhá dobré světlo. Ukradená data mají obsahovat zdrojové kódy Red Enginu a titulů Zaklínač 3: Divoký hon, připravované verze Zaklínače 3 s ray tracingem, Thronebreaker: The Witcher Tales a Cyberpunk 2077.

CD Projekt RED se od vydání Cyberpunku 2077 snaží hru opravit, eliminovat chyby a problémy, stejně tak zlepšit optimalizaci na konzolích. Představenstvo polské společnosti se zavázalo, že hru opraví.