Nejednou se stalo, že vývojáři opustili rozbitou hru a raději začali pracovat na jiném projektu. Cyberpunk 2077spoustu problémů a dlouhý vývoj by měl být bez obav zaplacen. Není tak divu, že se fanoušci bojí, aby se i CD Projekt RED nerozhodl změnit preference.

Adam Kicinski, generální ředitel polské společnosti, si nic takového nepřipouští a je optimistou. Podle jeho slov jsou schopni Cyberpunk 2077 vylepšit, aby se v nadcházejících letech dobře prodával.

„Nevidím možnost odložit Cyberpunk 2077 na polici. Jsem přesvědčen, že můžeme hru přivést do stavu, na který budeme hrdí, a úspěšně ji prodávat další roky,“ cituje generálního ředitele CD Projektu agentura Reuters.

Adam Kicinski svým prohlášením mohl narážet na úspěch Grand Theft Auto 5. Téměř osm let stará hra se postupně dostala na dvě generace konzolí (na tu třetí se chystá letos) a PC a nadále se umisťuje v popředí nejprodávanějších her týdne i měsíce. Gangsterské akce se prodalo více než 140 milionů kusů.

Cyberpunk 2077 vyšel v prosinci/decembri minulého roku a kritizovány byly zejména verze pro PlayStation 4 a Xbox One. Ty obsahovaly mnoho chyb a technických problémů. Hra byla týden po premiéře stažena z PlayStation Store a nadále v obchodě chybí. CD Projekt je v neustálém kontaktu se Sony a nedávný patch 1.2 je krokem k návratu hry zpět do digitálního obchodu japonské společnosti. Aby se Cyberpunk 2077 mohl do PS Store vrátit, musí splnit specifické technické podmínky.

Navzdory problémům se za prvních 10 dnů prodalo 13 milionů kusů. Vyjmuty z toho byly všechny refundy. V den vydání mělo očekávané akční RPG od tvůrců Zaklínače na kontě 8 milionů prodaných kopií (74 procent tvořily digitální verze). To byly pouze předobjednávky, stačily ale, aby se zaplatily náklady na vývoj.

V rozhovoru padla otázka směřující ke zrušenému samostatnému multiplayeru Cyberpunku 2077. Kiciński odpověděl, že tento typ hry je pro ně riskantní vzhledem k zaměření na singleplayerové tituly - jde o první projekt pro více hráčů od polského studia. Více jsme se nedozvěděli a platí, že stav multiplayeru je záhadou.

„Dříve jsme naznačovali, že náš další AAA projekt bude multiplayerový Cyberpunk. Vzhledem k našemu novému systematičtějšímu a hbitější přístupu jsme se rozhodli tento plán přehodnotit. Nezaměřujeme se primárně na jeden velký online zážitek nebo hru, ale na online zážitek ve všech našich značkách v budoucnosti,“ řekl na konci minulého měsíce Kiciński.