Už zítra na PlayStation 4 s českými titulky vychází tajemná akční adventura Death Stranding, kterou Fiola v naší recenzi ohodnotil známkou 9/10. Death Stranding vytvořil uznávaný Hideo Kojima jako výpravu za záchranou civilizace ve zničeném světě plném nadpřirozených nebezpečí. V kůži Sama Portera Bridgese (hraje Norman Reedus) se vydáte na cestu napříč bezútěšnou pustinou a musíte spojit jednotlivá města.

Death Stranding je navržen jako Social Strand System, tedy jako „systém sociálních sítí“, kdy můžete spolupracovat s jinými hráči, ale nevidíte je. Můžete ale ovlivnit jejich misi a oni zase tu vaší formou směrových šipek, případně zanecháváním žebříku na místě, kde je ho potřeba. V takovém případě už sebou druhý hráč nemusí žebřík nosit a prázdné místo může využít pro důležitý náklad. Kojima o tomto propojení mluví jako o zásadním prvku a nedoporučujete hrát Death Stranding offline.

„Myslím si, že mnoho lidí hraje na PlayStationu 4 s připojením k internetu, takže mojí vizí od začátku bylo nabídnout hráčům zážitek pro jednoho hráče, ale ve světě, kde jsou propojeni s ostatními hráči,“ vyjasnil Kojima svůj záměr v rozhovoru pro japonský magazín Famitsu.

Pokud máte strach, že vám propojení světa naruší zážitek, tak Kojima zdůraznil, že nezískáte žádné další informace o světě, natož unikátní tajemství. Stejně tak nebudete ochuzeni o zážitek, když se rozhodnete hrát offline, ale sám Kojima to nedoporučuje, protože přijdete o zmíněné propojení. To je vytvořeno ve stylu hry Journey nebo Dark Souls, ale o něco komplexněji. Každý hráč má v Death Stranding stanovené množství energie, kterou může využít pro položení užitečných předmětů jako jsou žebříky přes propast nebo směrové značky.

Od redakce Famitsu získal Death Stranding v recenzi 40/40, což se za více než třicetiletou historii magazínu podařilo pouhým 26 hrám.

PC verze Death Stranding bude následovat začátkem léta 2020.

Přečtěte si naše další články o Death Stranding: