Magazín · Novinky · v pátek 1. 11. 2019 15:18
S Death Stranding pomáhalo 70 vývojářů z Guerrilla Games
Dnes ráno vyšly recenze na Death Stranding, Fiola v naší detailní recenzi bez spoilerů udělil 9/10 a podobně hodnotí hru i zahraniční média, jen občas se vyskytují horší známky. Na OpenCriticu má hra 83 procent a na Metacriticu zase 84 procent. Můžeme tak mluvit o úspěchu a Hideo Kojima si může v klidu otevřít šampaňské a pořádně to oslavit.
Současně se dozvíme zajímavou informaci ze zákulisí. Poté, co Hideo Kojima odešel od japonské vydavatelské společnosti Konami po dokončení Metal Gear Solid V: Phantom Pain (nerozešli se v dobrém), tak uznávaný designér, vývojář, scénárista, režisér a producent začal střádat plány na novou hru. Znovu na nohy postavil studio Kojima Productions a začal spolupracovat se Sony, která mu poskytla potřebné finance a technologii Decima od Guerrilla Games, která poháněla i Horizon Zero Dawn.
Tohle jsou informace, které známé už dlouho, stejně tak víme, že Kojima dohlížel na téměř všechny aspekty hry a sám stříhal launch trailer, aby hráči konečně věděli, o čem Death Stranding je. Ruku na srdce, moc to nepomohlo.
Dnes jsme se dozvěděli, že Kojima Poductions tvořilo přes 100 zaměstnanců. Další vývojáři seděli v nově vytvořeném týmu v sídle Guerrilla Games v Amsterdamu. Šlo o satelitní tým sloužící jako technická podpora. Všichni Decima engine dobře znali.
V závěrečných titulcích je ale mnohem více jmen. Dokonce více než 40 vývojářů z Guerrilla Games, kteří dali život Horizon Zero Dawn. Jde o hlavní programátory Tommyho De Rosse a Franka Compagnera, hlavního AI programátora Arjena Beije, technického ředitele Michiela van der Leeuwa, uměleckého ředitele Jana-Barta Van Beeka, technického uměleckého ředitele Maartena van der Gaaga, vedoucího nasvícení Rodericka van der Steena, hlavního technického animátora Barta Wijsmana nebo senior designéra úkolů Jamese Kneupera, který dostal v titulcích ocenění „guest design“.
Celkem je v závěrečných titulcích Death Stranding napsáno 70 lidí z Guerrilla Games.
Jak sami vidíte, to nejsou lidé, kteří by měli pomáhat pouze jako technická podpora pro engine. Vypadá to, že Death Stranding měl větší podporu ze strany Guerrilla Games a Sony, než bylo navenek prezentováno. Zajímavé je, že ani jeden člen Guerrilla Games nezmiňuje Death Stranding ve svém profilu na LinkedIn. Při tom to vypadá, že většina byla do práce zapojena více, což dává smysl, když teprve v roce 2016 bylo rozhodnuto o využití Decima enginu a o tři roky později hra vyšla. To by ve sto lidech Kojima jen těžko zvládl.
Horizon Zero Dawn v Guerrilla Games vytvářel tým o cca 300 členech, zatímco Kojima Productions tým měl více než 100 lidí.
Death Stranding vychází 8. listopadu/novembra na PlayStation 4 s českými titulky. PC verze hry bude následovat začátkem léta 2020.