
Magazín · Novinky · v pondělí 14. 7. 2025 10:07
Ken Levine věří v budoucnost singleplayerových her bez mikrotransakcí. Hráči prý takové tituly odměňují
Ken Levine, legendární tvůrce série BioShock, se znovu připomněl hernímu světu. Tentokrát ale ne novým trailerem na očekávanou akci Judas, nýbrž jasným postojem. Podle něj jsou klasické příběhové singleplayerové hry bez online režimů a monetizace stále žádané a hráči je dokážou ocenit, a to nejen slovně, ale hlavně nákupem.
V rozhovoru s Lawrencem Sonntagem ze studia Nightdive Levine přiblížil filozofii svého aktuálního projektu Judas, který vyvíjí jeho nové studio Ghost Story Games. Hra podle něj vzniká ve stylu „kup a hraj“, bez služeb na bázi živého obsahu, bez multiplayeru a především bez mikrotransakcí.
„Judas je oldschoolová hra. Zaplatíte jednou a máte celý zážitek. Naší prioritou je vyprávění a ponoření hráče do světa, ne tržby z kosmetiky nebo season passů,“ vysvětluje Levine. Zároveň ale dodává, že nijak neodsuzuje studia, která do svých her monetizaci zahrnují – chápe, jak drahý je vývoj AAA her. On sám má však to štěstí, že pracuje ve firmě, která jeho týmu důvěřuje i bez nutnosti sáhnout po těchto metodách.
Levine poukázal na několik aktuálních úspěchů, které podle něj potvrzují, že hráči si tradiční tituly pro jednoho hráče cení. Zmínil Baldur’s Gate 3, Kingdom Come: Deliverance 2 a Clair Obscur: Expedition 33. Podle něj jde o hry, které „nevnucují mikrotransakce, a přesto se výborně prodávají“. A právě to je podle něj signál, že i v dnešní době má takový přístup smysl – obzvlášť když se celý design může soustředit jen na hráčský zážitek.
Judas je prvním samostatným projektem studia Ghost Story Games a zároveň prvním titulem, pod kterým je Levine podepsán od doby, kdy dokončil rozšíření Burial at Sea pro BioShock Infinite v roce 2014. Datum vydání zatím oznámeno nebylo. V minulosti se objevily informace o zpožděních a náročném vývoji, který měl komplikovat i Levineův perfekcionismus a náročný styl řízení.
Poslední oficiální trailer pro Judas dorazil v lednu 2024. Od té doby se hra drží v ústraní. V rámci podobné atmosféry je vhodné upozornit na steampunkový Clockwork Revolution. A také vzniká nový BioShock.