Vývojové peklo. Tak lze shrnout dosavadní práce na novém BioShocku, který možná nikdy nespatří světlo světa. Přitom očekávaný projekt byl potvrzen už na konci roku 2019. Od té doby se ale moc nepohnul a uvízl spíše na mrtvém bodě.

Informuje o tom leaker Oops Leak na Twitteru. Podle jeho informací měl být nový BioShock v létě minulého roku už počtvrté restartován. Ze studia Cloud Chamber měl údajně odejít větší počet zkušených vývojářů, což vedlo k zaměstnání nezkušených lidí. Přitom dřívějším požadavkem studia byla tři až sedmiletá praxe v oboru v závislosti na pozici.

Problematické má být také vedení a scenáristé prý nebyli schopni za ty roky napsat scénář hodný této renomované značce. To má být klíčovým faktorem restartů. Hlavní premisa má zůstat stejná – město na dně arktických vod. Další aspekty se ale měly s každým restartem drasticky měnit. Možná je tohle poslední pokus, když to nevyjde, žádný BioShock už být nemusí.

Z dřívějších inzerátů vyplývalo, že nový BioShock bude příběhovým akčním RPG zasazeným do otevřeného světa. Počítat se má se smysluplným systémem davu postav řízených umělou inteligencí, což zní, že tenhle BioShock bude mít rušnější svět než předešlé díly.

Firma Cloud Chamber Studios byla oficiálně založena v roce 2019 a skládá se ze dvou kanceláří: první se nachází v centrále 2K (San Francisco Bay Area) a druhá v kanadském studiu 2K v Montréalu. Oba týmy vede Kelley Gilmore, jež téměř dvacet let pracovala ve Firaxis Games a stála u zrodů her jako Sid Meier's Civilization a XCOM.

Hlavní tvůrce původního BioShocku a BioShocku Infinite, Ken Levine, pracuje na střílečce Judas. Má podobnou atmosféru jako BioShock, je pro jednoho hráče, odkazuje také na Thief a System Shock a vyjít má do března 2025 pro PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.