Když se dočkáme Judas? Vypadá to, že nástupce BioShocku je ještě pořádně daleko. Klidně může vyjít až po Grand Theft Auto VI. Nadějná first-person akce totiž tiše zmizela z vydavatelského plánu Take-Two Interactive.

Původně měl Judas dorazit ještě před koncem fiskálního roku 2025, tedy do března/marce letošního roku. S tímto odhadem kdysi sebevědomě přišel sám šéf Take-Two, Strauss Zelnick. Jenže už máme květen/máj a Judas nevyšel. V posledních finančních výkazech i v aktualizovaném seznamu, který mimo jiné obsahuje nové datum vydání GTA 6, už Judas není zmíněn vůbec.

Ghost Story Games, studio vedené Kenem Levinem, k celé situaci mlčí. A právě kvůli tomuhle tichu začínají být fanoušci pořádně nervózní. Zejména poté, co si vzpomenou na zprávu ze začátku letošního roku. V únoru/februári novinář Jason Schreier z agentury Bloomberg upozornil na napjatou atmosféru a vysokou fluktuaci zaměstnanců studia Ghost Story Games. Podle něj tým trpěl pod tíhou Levineových ambiciózních (a často měnících se) kreativních vizí. Vývoj hry se měl zvrtnout v tzv. vývojovém pekle. Tenhle termín se používá pro projekty, u kterých dorazí k přepisování, restartování vývoje a reorganizaci.

Levine se netají tím, že po BioShocku chce vytvořit něco nového. Judas se má od známé série hodně lišit. A právě to může teď projekt brzdit. Judas byl představen s velkou pompou a působil jako návrat klasické immersive sim školy – důraz na vyprávění, svobodu a atmosféru. Jenže teď to vypadá, že se sen o duchovním nástupci BioShocku vzdaluje. Abychom si nakonec dřív nezahráli steampunkové Clockwork Revolution nebo nový BioShock, ovšem ani jeho vývoj neprobíhá hladce. Měl být už počtvrté restartován.