Letošní Gamescom proběhl velmi krátce před vydáním Star Wars Outlaws od Ubisoftu a Massive Entertainment. V souvislosti s novou akční adventurou z předaleké galaxie jsme si tedy z Kolína nad Rýnem přivezli hlavně neuvěřitelně ošklivého plyšáka jinak roztomilého Nixe, zvířecího parťáka hlavní hrdinky Kay Vess. Také jsme ale měli možnost vyzpovídat Humberly Gonzáles, která Kay ve hře ztvárnila, a kreativního ředitele Juliana Gerightyho ze studia Massive Entertainment. A jelikož společnost Lucasfilm, která spravuje celou značku Star Wars, vlastní Disney, Kay Vess vlastně můžeme považovat za Disneyho princeznu. Proto jsme se museli Humberly zeptat, jaký je to pocit být v takové vážené pozici.

Humberly Gonzáles: „Jsem spíš něco jako Disneyho padouška. Nebo Disneyho darebačka, to je lepší. Chci říct, že je neuvěřitelné mít šanci hrát hlavní roli ve Star Wars hře, v jedné z největších a nejznámějších sérií na světě. Je to vážně splněný sen. Se Star Wars jsem vyrůstala, i když ve španělštině s názvem La guerra de las galaxias. To na Star Wars zbožňuju. Bez ohledu na to, odkud jste, čím se živíte, jakým jazykem mluvíte, tu galaxii znáte a je skvělé mít možnost se touto cestou spojit s tolika lidmi.“

Nedílnou součástí galaxie Star Wars jsou přitom světelné meče. Snad neuškodí, když prozradíme, že ve Star Wars Outlaws žádný světelný meč nenajdete. Některé hráče absence ikonických zbraní zklamala, Julian Gerighty má ale v tomto ohledu jasno.

Julian Gerighty: „Kdo používá světelné meče? Jediové. A Sithové. Kay není Jedi. Není povstalec, není součástí Impéria, je darebačka. Zlodějka. Psanec. Takže má blaster, granáty a Nixe. To jsou její zbraně.“

Kay je navíc podle Humberly někdo, kdo nejdřív střílí a teprve pak se ptá. Takže dát někomu takovému do ruky světelný meč možná není ten nejlepší nápad.

HG: „Kay Vess je začátečnice, je to darebačka-začátečnice a není tak sebejistá jako Han Solo nebo Lando Calrissian. Tyhle darebáky známe a mají znalosti a sebejistotu. Kay Vess se snaží. Snaží se vážně hodně, ale je zbrklá. Často to znamená, že má oči všude možně, je trochu vystrašená a nasazuje určitou masku. Během některých cut-scén si můžete všimnout, že vždycky sahá po zbrani a míří s ní a ostatní si říkají ‘zklidni se, je to v pohodě, nejsme nebezpeční’.“

Z určitého úhlu pohledu je ale Nix zrovna tak hlavní postavou hry jako Kay. To dokazuje také skutečnost, že se o něm Gonzáles i Gerighty dost rozpovídali.

JG: „Navrhli jsme ho, aby dal Kay superschopnosti. Zkuste si Nixe rozebrat. Může mačkat tlačítka, tahat za páky, rozptýlit stormtroopery, útočit na nepřátele. Je skoro jako třetí, obzvlášť dlouhá ruka Kay a hráče, kterou lze ovládat i během boje.“

HG: „Sama mám psa, kterému je 14 let, a je jako můj společník, je moje rodina. A podobně jako Nix a Kay se potřebujeme. Potřebuje péči, zajišťuje ochranu, je to nejlepší přítel a podpora. Kay Vess je ve hře tak trochu osamělý vlk. Nikomu nevěří. Ale když vidíte, jak interaguje s Nixem, vidíte její odlišnou, jemnější, zranitelnou tvář, což z ní dělá odlišný typ darebáka. Má velké srdce a dost mě inspiruje. Je tvrdá, neohrožená, ale má chyby. Je tak nedokonalá.“

Stávající svět Star Wars se přitom rozprostírá přes mnoho filmů, seriálů, románů, komiksů, her a dalších médií. Což znamená nejen nepřeberné množství příběhů, které mohou fanoušci hltat a rozpitvávat, ale také víc než dost příležitostí pro herce ponořit se do předaleké galaxie a pořádně se připravit na roli v chystaném projektu. Proto nás zajímalo, jak vypadaly přípravy v režii Humberly Gonzáles.

HG: „Když jste na konkurzu, nemáte vůbec tušení, že jde o Star Wars. Přinutí vás podepsat milion NDAček a drží všechno v tajnosti. Když jsem se tak dozvěděla, že se jedná o Star Wars, byla jsem okamžitě nadšená. Mám pocit, že jako první jsem si pustila ústřední hudební motiv Star Wars, za chůze jsem si ho broukala a bylo to prostě neuvěřitelné. Naše hra se odehrává mezi filmy Impérium vrací úder a Návrat Jediho, takže jsem se na ně hned podívala. Impérium vrací úder je můj oblíbený film, takže to bylo skvělé. A když se teď podívám na cokoliv ze Star Wars, napadají mě otázky o Kay Vess a o světě hry, jako kam časově zapadá nebo jak by Kay interagovala s určitou postavou.“

Ze stejného důvodu měli samotní vývojáři z Massive Entertainment k ruce víc než dost zdrojů, ze kterých mohli čerpat nejen při tvorbě herního prostředí. Už jsme si zvykli, že i když je písečná planeta Tatooine často popisována jako okraj známého vesmíru a zapadlá díra, objevuje se v možná až příliš velkém množství příběhů z předaleké galaxie. Otevřený svět Star Wars Outlaws není výjimkou, naštěstí obsahuje i méně známé lokality, které poznají spíše znalci novějších filmů a románů. Jeden měsíc byl navíc vytvořen přímo pro potřeby samotné hry.

JG: „Máme výhodu, že se jedná o mimozemské světy, měsíce a planety. Náš přístup byl vždycky takový, že vezmeme něco ikonického, vezmeme něco nedávného, něco z nedávných projektů, a vytvoříme z toho něco nového. Ikonou Star Wars je Tatooine. A mít možnost zažít virtuální turismus na Tatooine je ohromující. Pokud jde o novější projekty, Akiva je v románech, konkrétně v sérii Aftermath, a Kijimi jsme viděli v jednom z novějších filmů. Je to zamrzlá planeta inspirovaná Japonskem. A pak je tu samozřejmě Toshara, kterou jsme sami vytvořili, tudíž je úplně nová. Je to měsíc, který je inspirovaný africkými savanami, ale s mimozemskými prvky. Máme tu obří hory, do kterých jsou vyřezána města, a výčnělky amberinu, materiálu podobnému pryskyřici.“

A jak se vlastně cítili samotní vývojáři, když dostali možnost pracovat na hře ze světa Star Wars?

JG: „Bylo to úžasné. Zkuste zavřít oči a představit si, že vás někdo osloví s tím, že můžete vytvořit něco nového ve světě Star Wars. Je to splněný dětský sen. Vážně. Se Star Wars jsem vyrůstal a myslím, že všichni po Star Wars pokukují. Je to součást popkultury i naší kultury. Pro mě to bylo vážně důležité. Vyrůstal jsem v Anglii, film jsem viděl v kině a byla to první VHS kazeta, kterou jsem měl. Scény ze Star Wars, vesmírné bitvy, tvorové, to všechno bylo ohromné. Byly mi 4 roky, když jsem Novou naději viděl. A možnost pracovat na Star Wars teď, když je mi 50, je fenomenální.“

Teď už si všichni můžeme Star Wars Outlaws zahrát, přičemž podle mnohých hráčů i kritiků si novinka od Ubisoftu nezasluhuje takové množství superlativ jako Gerightyho popis příležitosti pro zaměstnance Massive Entertainment. Podobně jako ze samotné hry je ale z obou tvůrců, které jsme mohli na Gamescomu vyzpovídat, cítit velká láska ke světu Star Wars, kterou s nimi sdílíme, a tímto jim děkujeme za rozhovor.