Před týdnem a něco sportovní divize společnosti Electronic Arts slibovala mnoho novinek pro FIFA 22, který virtuální fotbal mají více přiblížit novému zážitku. Povedlo se to? Napoví první gameplay záběry, které byly dnes zveřejněny.

FIFA 22 sází na novou technologii HyperMotion, jež umožnila poprvé nasnímat pohyb 22 profesionálních fotbalistů. Ty obohacuje algoritmus strojového učení, který dokáže v reálném čase vytvářet nové animace s cílem přinést autentický pohyb celého týmu. K tomu si máme přičíst taktickou umělou inteligenci hráčů v útoku i obraně a věrnější fyziku míče.

Přečtěte si také: FIFA 22 pro next-gen za vyšší cenu, upgrade bude zpoplatněn a PC bez novinek

Zásluhou technologie HyperMotion má být ve hře více než 4000 nových animací. Problémem je, že HyperMotion je určena pouze pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a Google Stadia. Na PC nebude z důvodu vyšších hardwarových nároků (EA nechce přijít o hráče se slabšími PC sestavami), stejně tak se bez ní musejí obejít verze pro PlayStation 4 a Xbox One.

Dnešní krátké gameplay záběry z EA Play Spotlight - ty jsou předvojem čtvrtečního EA Play Live (od 19:00) - napovídají, že po stránce hratelnosti bude FIFA 22 lepší, ale zda to bude skutečně takový skok, který se nám snaží EA Sports prezentovat, to je v současné době těžké posoudit.

FIFA 22 vyjde 1. 10. letošního roku na PlayStation 5, Xbox Series X/S, Google Stadia, PC, PlayStation 4 a Xbox One. Majitelé Ultimate Edition se do hry dostanou o čtyři dny dříve, tedy 27. 9. 2021. Na Nintendu Switch opět bude Legacy Edition bez větších vylepšení.