Studio Supermassive Games to se svou temnou antologií hororových povídek nevzdávají a House of Ashes má být třetím dílem v pořadí. Přestože takzvaná antologie Dark Pictures není ani zdaleka tak populární jako Until Dawn z roku 2015, studio své třetí povídce skutečně věří. A to dokonce na tolik, aby nás před samotným vydáním pozvali na speciální novinářskou událost a ukázali nám, že House of Ashes nebude třetím hřebíčkem do pomyslné rakve oblíbeného studia, ale dílem, který se rozhodne všechno změnit k lepšímu.

The Dark Pictures Anthology si pokaždé zakládá na jedné věci: pravdě. Každá z povídek vychází a je inspirována pravdivými událostmi či legendami. Man of Medan prozkoumával záhadu kolem ztraceného křižníku, Little Hope se urodilo z pověstných Andoverských honů na čarodějnice a House of Ashes putuje se svou inspirací daleko do minulosti.

CO NOVÉHO VÍME O PŘÍBĚHU A ZASAZENÍ?

Příběh se odehrává v roce 2003 v Iráku v hlubinách neúprosné války, kdy se se svým specializovaným týmem vydáváte odhalit podzemní depo chemických zbraní. Jenomže po nečekaném útoku a zemětřesení se náš tým propadá hluboko do země, kde narazí na něco mnohem děsivějšího. Hra si jako středobod svého dění vybírá chrám z dob dávných králů Mezopotámie. Inspirace pochází z dob Naram-Sina, krále Akkadské říše, kterému se podařilo poštvat bohy proti celé své zemi. Král jakožto projev smíru postavil vlastní chrám. To ale nikam nevedlo a chrám padl hluboko do zapomnění. Až do chvíle, kdy jej vaše jednotka sama odhalí, společně s řadou tajemných nestvůr žijících v útrobách chrámu.

Prostředí hry je jednoznačně odlišné od předešlých dvou. V House of Ashes na nás čekají úzké prostory spolu s rozsáhlými jeskyněmi, přičemž nikdy nevíme, jaké nebezpečí na nás upírá zrak. Monstra jsou tentokrát inspirována díly Vetřelec a Predátor. Sami vývojáři uznali, že monstra, kterým budeme čelit jsou zatím ta nejnebezpečnější, která do své hry kdy zasadili. A jelikož je osud celé skupiny v našich rukou, bude na nás, jak se s hrozbou popasujeme. To je stálice, která sérii Dark Pictures definuje a nikam tak nemizí ani v House of Ashes.

Pod ruku se nám dostane celkem pět postav: Rachel a její manžel Erik na straně jedné, v oddělené skupince Nick s Jasonem a později narazíme na postavu pátou. Skupina přeživších se ocitne mezi dvěma typy nepřátel: těmi pod zemí, které nemají žádné slitování a těmi nad zemí, iráckými vojáky. House of Ashes tak slibuje, že budeme často vystaveni zkouškám důvěry a otázkám přežití a často je mezi těmito pojmy jen velmi úzká hranice.

HOUSE OF ASHES SE SNAŽÍ MĚNIT VĚCI K LEPŠÍMU

Těžká rozhodnutí a prvky adventur nemusíme zjevně v rámci série a její hratelnosti nijak dále rozvádět. Ta zůstanou velmi podobná předchozím povídkám. Stejně jako možnost hru odehrát v multiplayeru či singleplayeru.

Přesto v rámci hratelnosti narazíme na vítané změny jako je kamera. Namísto statických pohledů se dočkáme klasické 360stupňové kamery, která funguje mnohem lépe společně s novou možností kdykoli zapnout baterku. Větší změnou je také příchod a výběr mezi třemi obtížnostmi. A jako první ze série se díl House of Ashes podívá ve vylepšeném provedení na novou generaci konzolí.

VYSTOUPÍ HOUSE OF ASHES ZE STÍNU UNTIL DAWN?

House of Ashes má zjevně nakročeno dobře. Třetí povídka přináší změny, po kterých hráči volali, prostředí je značně odlišné a působí čerstvě a velmi zajímavě. Atmosféra z ukázky, která nám byla odprezentována, působí nepříjemně a děsivě a chvilkami je ze hry znát lehká inspirace jeskynními a důlními komplexy z Until Dawn. Přesto se nedokážeme zbavit lehkého strachu. Nikoli z monster, ale z toho, jaké House of Ashes bude.

Zda se třetí povídce podaří vymanit ze stínu Until Dawn a něco udělat skutečně jinak a v rámci odhadované pětihodinového hratelnosti si neukousne moc velké sousto. Tak uvidíme, jestli vývojářům pořekadlo do třetice všeho dobrého přinese větší úspěch. House of Ashes by se měl dočkat vydání ještě v letošním roce.