Magazín · Novinky · v pátek 9. 8. 2024 10:30
Harry Potter, Batman, Game of Thrones a další značky může Warner Bros. licencovat jiným vývojářům
Meziroční pokles v herní divizi o 41 % není pro Warner Bros. Discovery nic příjemného. Zejména v době 70% poklesu cen akcií od spojení WarnerMedia a Discovery v roce 2022.
Největší podíl na meziročně horších výsledcích má Suicide Squad: Kill the Justice League. Nepovedená kooperativní akce od tvůrců série Batman: Arkham nedokázala navázat na velký úspěch akčního RPG titulu Hogwarts Legacy, které je zasazené do světa Harryho Pottera a prodalo kolem 24 milionů kopií.
Naopak Suicide Squad: Kill the Justice League má neuspokojivé tržby. Do vývoje live service projektu na motivy popularity filmu Jamese Gunna byly investovány značné prostředky. S největší pravděpodobností se ale nevrátily a nejspíš ani nevrátí, protože o hru mezi hráči není dostatečný zájem. O tom svědčí odpis ve výši 200 milionů dolarů. Výsledkem je, že za poslední čtvrtletí společnost vykázala tržby ve vši 9,7 miliardy dolarů a čistou ztrátu 10 miliard dolarů. Z toho 9,1 miliardy dolarů souviselo s odpisy.
Je otázkou, jakou budoucnost má herní divize pod Warner Bros. Discovery. Nedávno jsme psali o tom, že ve firmě mají zvažovat prodej podílu, aby zabránili dalšímu poklesu ceny akcií. Už dříve generální ředitel David Zaslav vyjádřil touhu zaměřit se na free-to-play a mobilní hry (MultiVersus), což má pomoct vyrovnat vzestupy a pády klasického konzolového průmyslu, jak Warner Bros. označuje AAA hry.
Pokud vám přijde, že Warner Bros. nedokáže pořádně využít své známe značky, jako Harry Potter, Batman, Justice League, Game of Thrones nebo Looney Tunes, tak s tím Zaslav de facto souhlasí, protože přemýšlí o licencování značek jiným společnostem, podobně jako to dělá Disney. Takto by slavné značky mohly dostat více prostoru a Warner Bros. by mohl těžit z licenčních poplatků a popularity, kterou by hry, kdyby byly úspěšné, budovaly.
„Máme 11 týmů a spoustu značek. Zároveň mají ostatní velký zájem o využití některých z těchto značek ve hrách,“ uvedl Zaslav s tím, že potřebují růst těchto značek a chtějí využit jejich hodnoty v herní sféře.