Magazín · Novinky · v úterý 6. 8. 2024 20:16
Warner Bros. Discovery má zvažovat prodej podílu své herní divize
Společnost Warner Bros. Discovery má zvažovat prodej podílu své herní divizi, kde najdeme tvůrce bojovek Mortal Kombat a MultiVersus, výpravného akčního RPG titulu Hogwarts Legacy, nepovedeného Suicide Squad: Kill the Justice League i her založených na licenci LEGO.
Dle zdrojů Financial Times se mediální gigant bude snažit zbavit určitých částí, aby pomohl zvrátit téměř 70% pokles ceny svých akcií od fúze WarnerMedia a Discovery v roce 2022. Dalo by se říct, že firma se rozpadá a pokud investoři nebudou trpěliví, může velice brzy dojít k větším prodejům, včetně rozdělení společností. Šéfové Warner Bros. Discovery v budoucnu očekávají, že se tržní cena bude pohybovat kolem 60 miliard dolarů, tedy 25 dolarů za akcii. Nyní je to 7,88 dolaru.
Podle neoficiálních informací vedení v čele s generálním ředitelem Davidem Zaslavem a finančním ředitelem Gunnarem Wiedenfelsem zvažuje prodej polské televizní stanice TVN a podílu ve Warner Bros. Games. Sem patří Avalanche Software (Hogwarts Legacy), Rocksteady (Suicide Squad a série Batman: Arkham), TT Games (Lego hry), NetherRealm (Mortal Kombat a Injustice), Monolith Productions (Middle-earth: Shadow of War, chystají Wonder Woman), Warner Bros Games Montréal (Batman Gotham Knights) a nově také Player First Games (MultiVersus).
Zdroj: Warner Bros.Trh s AAA hrami je nepředvídatelný, vadí Warner Brosu. a zaměřuje se na live service a mobilní tituly
Není jasné, o jak velký podíl by šlo. V roce 2020 o WB Games měla zájem Electronic Arts. Mezi potenciálními kupci měly být také firmy Sony a Microsoft. Hodnota WB Games se odhaduje na 5,6 miliardy dolarů. Polská TVN by mohla mít hodnotu 3,5 miliardy dolarů.
Připomeňme, že Hogwarts Legacy, spin-off Harryho Pottera, je nejprodávanější hra roku 2023, utržila 200 milionů dolarů. Velká očekávání byla také od Suicide Squad: Kill the Justice League, avšak live service kooperativní akce od tvůrců série Batman: Arkham zklamala na plné čáře. Přesto David Zaslav loni uvedl, že dochází k transformaci největších značek z převážně konzolových a počítačových AAA her na live service, multiplatformní a free-to-play. Cílem je zaujmout více hráčů a vydávat hry častěji. Letos zopakoval, že se zaměřují na hry jako službu a mobilní tituly.