Magazín · Preview · v pátek 28. 5. 2021 23:00
Far Cry 6: Exkluzivní rozhovor s ředitelem herního světa
Léto už je pomalu v plném proudu a nové Far Cry zatím stále nikde. Sice už známe datum vydání, které spadá na 7. října/októbra, ale to je ještě daleko. Ubisoft se nad námi konečně smiloval a připravil pro nás alespoň pár žhavých informací o blížící se hře. Nejdříve ovšem malé opáčko.
Far Cry 6 bude zasazeno do maličké země kdesi v Karibiku jménem Yara. Inspiraci kubánským režimem snad ani není třeba zapírat, a tak vás jistě nepřekvapí, že Yara je pod nadvládou diktátora Antóna Castilla, jehož dobře známe už z traileru. Svou tvář i hlas mu propůjčil samotný Giancarlo Esposito, který již v minulosti ztvárnil úžasného antagonistu Gustavo Fringa ze seriálu Breaking Bad. Jeho pronikavý pohled už na první dobrou říká, že ho prostě budeme nenávidět, což je vlastně pro sérii Far Cry celkem typické. Co ovšem až tak typické není, je reálná, viditelná, pojmenovaná hlavní postava. Pohlaví si můžete tentokrát volit stejně jako v pátém díle, nebudete ovšem bezejmenný policista, ale reálná postava Dani Rojas. Více o ní, či tedy o něm, vám ovšem raději řekne ředitel herního světa Benjamin Hall, který nám věnoval pár minut v exkluzivním rozhovoru.
Benjamin Hall: „V rámci příběhu se potkáte s Dani Rojas, to je naše hlavní postava pro Far Cry 6. Tentokrát ovšem Dani bude skutečně vidět v cutscénách, má i hlas, takže bude mluvit a přímo reagovat na dění ve světě. To se týká jak vašeho postupu, tak například i vybavení, které na sobě budete mít. Poprvé v sérii budeme hrát za místního člověka, nejen za návštěvníka, a tak v průběhu Far Cry 6 bude možnost Dani skutečně poznat.“
Příběh hry se bude točit kolem odboje proti autokratickému Castillově režimu. Dani Rojas ho zná přímo z první ruky – jedná se totiž o armádního odpadlíka. Schovávat se tak budeme pod křídly skupiny Libertad, jež organizuje partyzánský odboj proti režimu. Tuto skupinu vede mladá revolucionářka Clara Garcia, která sice vypadá, že oplývá správným bojovým zápalem, na poražení Castilla ovšem bude potřeba i rozvaha a trocha zkušeností. To nám bude zase nabízet Juan Cortez, jenž pamatuje ještě staré revolucionářské časy před nastolením Antonova režimu. Juan nás tak seznámí s metodami a triky partyzánů.
Benjamin Hall: „Jedná se hlavně o ten kontrast mezi silou a mocí Antonovy armády a vybavením, které má oproti rebelům. Armáda má na své straně vrtulníky, letadla, dokonce i tanky, které jsou v sérii Far Cry poprvé. Poté je tu partyzánský odboj a vy jasně taháte za kratší kousek provazu. Očividně nemáte přístup ke stejnému vybavení jako armáda, a tak si musíte vystačit s tím, co máte. Právě zde přichází na scénu takové to smetištní kutilství. Cool věcičky a zbraně si budete moct vytvořit díky Juanu(Chuanu) Cortezovi, to vám dovolí zvrátit nerovnováhu sil a dodá vám pocit, že i jako partyzán se dokážete postavit tisícům a zatlačit armádu zpět. To je hlavní záměr pro Far Cry 6.“
Pokud se vám tak líbily šílené zbraně z New Dawn, můžete jásat radostí. Stačí pár trubek, kobercovka a já nevím, třeba starý mixér, a hned máte v rukou skvělou zbraň, jako je hřebíkovka nebo odpalovač cédéček hrající písničku Macarena. Nemusíte mít ovšem strach, protože k využití budou i tradiční zbraně. Od herní klasiky AK47 přes M4, SKS, luky až po granátomety nebo revolverové pušky. Ve hře máme mít k dispozici celkem 49 zbraní s důrazem na upravitelnost a vylepšování, ale jak zábavné nakonec budou, to se odhaduje jen velice těžko. K dispozici navíc budou i další nástroje, jako jsou samozřejmě výbušné granáty, vrhací nože, baseballové míčky na odlákání pozornosti nebo dokonce EMP granáty, kterými můžete zlikvidovat protivzdušná děla a kamery.
Ze záběrů, které nám Ubisoft poskytl, každopádně můžeme vyčíst ještě jednu věc. Herní prostředí totiž konečně vypadá diverzifikovaně a zajímavě. Jak Far Cry 5, tak i New Dawn dokázalo co se prostředí týče vskutku rychle omrzet. V šestém pokračování se ovšem zjevně můžeme těšit na džungle, bunkry, mokřady, malé usedlosti, zatopená obydlí, a dokonce i na hlavní město jménem Esperanza. Ostatní lokace sice stále tvoří většinu herní mapy, ale právě město Esperanza bude jejím pomyslným středobodem.
Benjamin Hall: „Když přijde na lokaci Esperanza, situace se trochu mění. Jedná se o srdce všech Antonových operací a přezdívá se mu lví doupě. Jedná se o místo, kde má absolutní kontrolu; je totiž pod vojenskou nadvládou a nikdo nesmí dovnitř ani ven. Civilisté tam už nesmí, protože Anton si chce být jist, že lidé, jež ho obklopují, jsou jeho věrní elitní vojáci a že jim může důvěřovat. Když se do města sami vydáte, budete muset spoléhat na metody partyzánského odboje. Tedy cesty, které povedou nad – nebo spíše hlavně pod – ulicemi města Esperanza. Budete se snažit vyhnout elitním jednotkám, protože pokud se s nimi pustíte do křížku, bude to opravdu náročná výzva. Snažíme se z této městské, urbánní džungle udělat místo s jasně klaustrofobní atmosférou, kde se budete cítit nesví.“
Hra nás alespoň v těchto částech bude tlačit do tichého postupu. Sám se tak těším, až se budu při kontrole dokladů klepat strachy, ale přiznávám, že se trochu bojím, jak to dopadne. Sérii Far Cry sice nesleduji přímo od jejích počátků, ale dobře vím, že v posledních dílech jsem se vždy snažil o stealth tak možná maximálně dvě minuty. Následně jsem roztočil totální bojový mayhem. Tak trošku předpokládám, že Far Cry 6 na tom bude obdobně. Už jen kvůli tomu, že vyjma standardních zbraní bude ve hře i systém Supremos, který od nynějška oficiálně křtím na BPZ – tedy baťůžek poslední záchrany.
Benjamin Hall: „Například tu máme Armagedon Strike, který můžete odpálit ze svého supremos batohu. To vám dá příležitost dostat se ze situace, kdy budete obklopeni armádou. Jakmile tuto Supremos zbraň aktivujete, do vzduchu vypálí několik raket, které začnou zaměřovat armádní vozidla a personál, což vám dá trochu prostoru na dýchání. Snažili jsme se docílit pocitu, že sesbíráte téměř odpadky a poskládáte z nich něco výbušného a chaotického, což je vlastně celá filozofie Supremos. Udělat co největší bordel z čehokoliv, co máte. Krásný příklad je i batoh Furioso. Což je doslova část tanku přidělaná k vašim zádům, která vám dá možnost vytvořit kolem sebe ohnivý kruh. Pokud budete obklíčeni, je to jako karta útěku z vězení v Monopoly. Uděláte kolem sebe ohnivé peklo a to vám dá vám čas najít si úkryt, promyslet trochu taktiku a obecně rozšířit portfolio vašich možností.“
Ač jsou BPZ co se uvěřitelnosti vyprávění týče vážně trochu úlet, stále vývojáře musíme pochválit za to, že je to pořád reálnější než podivné květinkově magické schopnosti v New Dawn, jako byl třeba dvojitý skok. Nad žádným z nepřátel jsme také neviděli žádná čísílka, levely a podobné blbosti a velmi pravděpodobně tak už nebude třeba střelit nepřítele do hlavy odstřelovačkou osmkrát na to, aby padl. To je alespoň za mne obrovské plus. Co z minulosti ve hře ovšem zůstává, tak je systém spolubojovníků a já se tak nemohl nezeptat na to, jestli v jejich portfoliu najdeme zase nějaká zvířátka.
Přečtěte si také: Diktátorský režim ve Far Cry 6 svrhneme až na podzim
Benjamin Hall: „Pro Far Cry 6 jsme se zaměřili na systém takzvaných amigos. Což je nástupce Guns for Hire, tedy pomocníků z Far Cry 5. I pro současný díl jsme vytvořili spoustu společníků, kteří ovšem tentokrát budou osobitější. Půjde spíše o skutečné společníky, kteří s vámi půjdou do boje. Nebudou to tak jen zvířátka, která zabíjí nepřátele kolem vás. Každý z Amigos bude mít své vlastní speciální dovednosti a bude na vás, jak je dokážete využít. Kupříkladu se můžeme podívat na jezevčíka Čoríza; dá se předpokládat, že svými zoubky nebude trhat válečné vybavení, jeho superschopnost je totiž jeho neuvěřitelná roztomilost. Bude tak moct nakráčet k vojákům a ukázat svou štěňátkovskou sílu. To samozřejmě odvede pozornost a vám to může dát šanci například vojáky tiše obejít, dostat se za jejich záda nebo někam nastražit C4, bezpečně se vrátit a přichystat přepadení. Toto je cesta, kterou vám nabídne Čorízo. Jeho protipólem je další zvířecí společník Guapo, což je kubánský krokodýl. Od krokodýla už opravdu můžete očekávat, že bude lidem trhat končetiny. Pokud tak Guapa někam pošlete, skutečně využije své drápy a ostré zuby. Je to tedy výrazně agresivnější Amigo, který vám taky může pomoci z problémů.“
Vlastně je tu ještě jeden zvířecí společník. Pokud se to tak dá nazvat. Kromě klasických automobilů – ať už na sobě mají střílnu nebo vpředu pluh – případně těch tanků, se totiž budeme moci po herní světě prohánět i na koni. Do jaké míry budeme mít „našeho vlastního“ nevíme, a zda si s ním budete moci vytvořit nějakou formu vztahu jako například v Red Dead Redemption, ale jde o zajímavou a příjemnou novinku, která by mohla dělat průzkum po džunglích a obecně mimo silnice příjemnější.
Vše, co nám zatím Ubisoft odtajnil, vypadá lákavě a na finální vydání hry už se nemůžeme dočkat. Naštěstí to nebude trvat dlouho, Far Cry 6 má nově stanovené datum vydání na 7. října/októbra. Za možnost rozhovoru s Benem Hallem tak samozřejmě děkujeme celému Ubisoftu a také společnosti Playman, jež se stará o distribuci v České republice.