Tak tohle nikdo nečekal. Společnost Electronic Arts ztratila exkluzivitu na Star Wars, oznámila firma Lucasfilm. Zároveň avizuje, že do vývoje hry ze světa Hvězdných válek se pouští francouzský Ubisoft. V budoucnu se mohou přidat další firmy.

EA získala exkluzivní licenci na Star Wars od Disney od roku 2013. Dohoda byla sepsána na deset let, ale společnosti se moc nedařilo známou značku využít. Dvě střílečky Star Wars: Battlefront moc radosti neudělaly. Nepomohly ani zrušené projekty - fanoušky mrzí zejména akční adventura od Visceral Games ve spolupráci se scénáristkou Amy Hennig (bývalá scénáristka série Uncharted). Ve videoherním světě uspělo Star Wars až předloni skrz Jedi: Fallen Order od Respawnu, zatímco loňská vesmírná střílečka Squadrons byla taková nemastná neslaná.

Dnes Lucasfilm Games - divize byla představena před dvěma dny - oznámila, že tvůrci The Division z Ubisoft Massive vytvoří novou Star Wars hru na enginu Snowdrop. Ta bude zasazena do otevřeného světa a jde o první projekt v rámci velké spolupráce mezi Ubisoftem a Lucasfilm Games. Kreativním ředitelem titulu je Julian Gerighty. Ten již mnoho let pracuje v Ubisoftu, podílel se na The Division i The Crew.

„Galaxie Hvězdných válek je úžasným zdrojem motivace pro naše týmy inovovat a posouvat hranice našeho média. Vytváření nových světů, postav a příběhů, které se stanou nedílnou součástí Star Wars, je pro nás úžasnou příležitostí. Naše studio Ubisoft Massive úzce spolupracuje s Lucasfilm Games na vytvoření originálního dobrodružství Star Wars, které se liší od všeho, co jsme dělali dřív,“ uvedl Yves Guillemot, šéf Ubisoftu, v oficiálním prohlášení.

„Jsme opravdu nadšeni z možnosti pracovat s týmem Massive, vedeným Davidem Polfeldtem a kreativním ředitelem Julianem Gerightym. Strávili jsme téměř rok prací s nimi, abychom je poznali a věděli, co chtějí vytvořit. Jsme nadšeni z toho, kam se jejich projekt ubírá, mají jedinečnou vizi příběhu a hry, kterou chtějí přinést hráčům,“ řekl Douglas Reilly, viceprezident Lucasfilm Games.

Co bude s EA? Dle slov hlavního viceprezident Global Games a Interactive Experiences v Disney chce společnost s Electronic Arts nadále spolupracovat. „EA pro nás byla a bude i v budoucnu strategickým a důležitým partnerem, ale rozhodli jsme se, že chceme dát prostor ostatním,“ vysvětlil Sean Shoptaw s tím, že práva na vývoj her Star Wars chtějí dát dalším společnostem.

„Jsme opravdu hrdí na hry, které jsme vytvořili s EA. Budeme s nimi pokračovat v práci a náš vztah nikdy nebyl silnější. V současné době nemáme k dispozici mnoho podrobností, připravujeme ale několik projektů s talentovanými týmy EA,“ dodal Reilly. Mezi nimi se očekává pokračování Star Wars Jedi: Fallen Order.

James Waugh, viceprezident Lucasfilm pro strategii obsahu a franšízy, vysvětlil, že nemáme čekat časté kombinace her Star Wars s jinými produkcemi v podobě filmů a seriálů. Současně ale uvedl, že tato možnost vždy existuje. Současně ale nemá docházet k žádným divokým experimentům. Tvůrci musí myslet na filmy, seriály, knihy, komiksy atd.

Kdy uvidíme první projekt ze světa Star Wars od Ubisoftu? Na detaily a ukázky si ještě počkáme. Vývoj teprve začal a v současné době probíhá nábor lidí do týmu. To se dříve ke slovu dostane titul s licencí Avatara, na němž také v Massive pracují. S ním vydavatel počítá na období od dubna/apríla 2022 do března/marce 2023.

Přečtěte si také: Bethesda vrátí do herního světa Indianu Jonese

„Hledáme spolupráci s nejlepšími týmy ve své třídy, které dokážou vytvořit skvělé hry napříč všemi našimi značkami. V Lucasfilm Games máme tým profesionálů, kteří mohou spolupracovat s vývojáři, utvářet příběhy a být kreativní tak, aby tyto hry rezonovaly mezi fanoušky a přinesli širokou škálu platforem, žánrů a zážitků všem,“ dodal Reilly.

„Tohle je jen začátek toho, co bude pro Lucasfilm Games velmi vzrušujícím rokem,“ láká Reilly hráče na další oznámení v souvislosti se Star Wars.

Divize Lucasfilm Games začíná mile překvapovat. Včera jsme se dočkali oznámení Indiany Jonese. Jeho návrat do videoherního světa chystá Bethesda, respektive autoři série Wolfenstein z MachineGames.