Techland přinesl podrobnosti o režimech kvality a výkonu pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S verze Dying Light 2: Stay Human. Jeden vám umožní zahrát si v rozlišení 4K s optimalizovanými volumetrickými efekty, druhý při 60 snímcích za sekundu. Vývojáři z polského studia chtějí těmito informaci říct hráčům, že Dying Light 2 je sice mezigenerační titul, ale to neznamená, že si nedali záležet na využití hardwaru nové generace konzolí.

Režim kvality se soustředí hlavně na rozlišení 4K, ale přináší také kvalitnější scény s hezčími efekty a ray tracing. Level designér Piotr Pawlaczyk k tomu řekl: „Pro novou generaci vyvíjíme několik možností. Pro hráče, kteří preferují vizuální zážitky, jsme připravili režim Quality, který díky využití ray-tracingu výrazně zlepšil kvalitu scény s důrazem na osvětlení prostředí. V tomto režimu si hráči všimnou větší přesnosti například volumetrických efektů a mnoha dalších prvků zpracování obrazu. Samotný ray-tracing je pak základem například pro vytvoření fyzikálně správných stínů.“

Performance režim naopak umožní spustit hru v 60 snímcích za sekundu, aby bylo hraní plynulejší. „Režim Performance se zaměřuje na vysokou snímkovou frekvenci (60 FPS + volitelně s VRR), díky čemuž je zážitek z rychlých pasáží hry, jako je parkour nebo boj, ještě plynulejší.“

Pawlaczyk v rozhovoru pro mp1st zmínil několik dalších možností. Konkrétní ale nebyl. Redakce spekuluje, že mi mohlo jít o motion blur, FOV posuvník, odrazy a další nastavení. Například víme, že by PC a Xbox Series X/S verze měly podporovat VRR (variabilní obnovovací frekvence). Na PS5 zatím tato funkce není podporována ze strany Sony.

Po několika vzestupech a pádech ve vývoji má být akce Dying Light 2: Stay Human se zombíky připravena na 7. 12. letošního roku pro PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4 a Xbox One. Ve hře budou české titulky.