Dnes na počítače a poslední dvě generace vychází pokračování loňského úspěšného Call of Duty: Modern Warfare 2. Jak se ale už před pár dny ukázalo, tenhle díl nebude patřit mezi ty, na které budou fanoušci vzpomínat. I přesto ale bude mít skvělé prodeje, které mu mohou jiné hry leda tak závidět.

Hráči i novináři si stěžují na podivnou, nezáživnou a krátkou příběhovou kampaň letošního Modern Warfare 3. Dalším vadí pouze vylepšené multiplayerové mapy z původního Modern Warfare 2 z roku 2009 a nezachraňuje to ani boj proti hordám nemrtvých v novém otevřeném světě od studia Treyarch. Zkrátka je vidět, že tohle Call of Duty je narychlo lepené.

To potvrzují někteří zaměstnanci studia Sledgehammer Games. Jason Schreier z Bloombergu se od nich dozvěděl, že Modern Warfare 3 vzniklo za méně než rok a půl. Běžně mají vývojáři na vývoj nového Call of Duty tři roky. Letošní díl ale musel vzniknout za kratší dobu, aby vyplnil mezeru v rozvrhu vydávání po odkladu jiného Call of Duty, které bylo původně plánováno na rok 2023.

Potvrdily se tak starší spekulace. Modern Warfare 3 mělo být původně rozšířením Modern Warfare 2, i když to Activision nikdy nepřiznal. Až později bylo rozhodnuto udělat prémiovou hru za plnou cenu. Někteří museli pracovat po nocích a o víkendech, aby hra stihla vyjít letos v listopadu. Společností se cítí být zrazeni, protože jim po vydání Call of Duty: Vanguard bylo slíbeno, že ke zkrácení harmonogramu vývoje už nedojde.

Schreier se od nespokojených zaměstnanců dozvěděl, že v prvních měsících byl projekt označován pracovním názvem Jupiter a příběh byl koncipován jako menší spin-off Modern Warfare zasazený v Mexiku. Loni v létě však došlo k rozhodnutí vytvořit přímé pokračování Modern Warfare 2, které se soustředí na padoucha Vladimira Makarova s misemi po celém světě.

Lidé ve Sledgehammer Games se mají obávat, aby je Microsoft za kritizované Call of Duty: Modern Warfare 3 přísně nesoudil. Zkrácený vývojový cyklus nemohlo studio nikterak ovlivni. Šlo o rozhodnutí Activisionu, pro které je Call of Duty nejdůležitější značkou. Za posledních 20 let série vydělala více než 30 miliard dolarů. Microsoft dokončil akvizici Activisionu Blizzard nedávno, firmu koupil za 68,7 miliardy dolarů, a dle všeho nebude tolik lpět na tom, aby CoD vycházelo každý rok.

Aaron Halon ze Sledgehammer Games na článek Bloombergu reagoval, ale nenapsal nic užitečného. Pochopitelně zvolil klasické PR řeči. Například zmiňuje velkou lásku ke Call of Duty a fanouškům a prý jsou v týmu na Modern Warfare 3 neskutečně hrdí.