Studio Vicarious Visions pod Blizzardem se pustilo do velkých změn v remasteru druhého dílu Diabla. Vývojáři se odhodlali sáhnout na vyvážení tříd, k němuž naposledy došlo v patchi 1.13c, který pro původní Diablo 2 vyšel v roce 2010.

Cílem tvůrců je umožnit hráčům větší volnost. Vylepšení málo používaných schopností, nové předměty a recepty by měly zpestřit třídy a povzbudit hráče k experimentování. Ano, Blizzard po tolika letech chce, aby hráči experimentovali se stavením tříd a zkoušeli nové možnosti. To se pochopitelně zarytým fanouškům moc nezamlouvá, ti by si dokázali svého hrdinu sestavit i po slepu.

Podle senior game producenta Matthewa Cederquista ovlivní změny ve vyvážení tříd celou hru. Pokud jste se právě lekli, tak na sestavené třídy nebude sáhnuto, ty budou nadále existovat. Patch má umožnit další sestavy, které v klasickém Diablu 2 neměly dostatek prostoru k rozkvětu.

Určitě bude zachována identita tříd a jejich speciality. S vyvážením Amazonky jsou poměrně spokojeni, přesto našli způsob, jak zlepšit její dovednosti boje zblízka. Například některé zřídka používané dovednosti boje zblízka, jako je probodnutí, budou posíleny. U Assassina se zase podívají na určité dovednosti v oblasti pastí, které se téměř nepoužívají. U Barbara se budou řešit bojové dovednosti, aby byly rozmanitější, a u Druida ohnivé dovednosti a zvýšení fyzického poškození.

Nekromantům se upraví elementární poškození kostlivců a zřídka používaní golemové budou účinnější. U Paladina chce Blizzard dát hráčům více důvodů, abyste častěji používali zřídka vybrané dovednosti jako je nebeská pěst. A u Kouzelníka chtějí vývojáři nabídnout větší rozmanitost dovedností související se zbrojí.

Chystá se také vylepšení žoldáků. „Mnoho hráčů rádo používalo pouštního žoldáka. Chceme jim dát více důvodů, proč používat i ostatní tři žoldáky. Proto chceme zlepšit jejich dovednosti a statistiky, abychom zvýraznili jejich identitu,“ píše Blizzard.

Diablo 2: Resurrected s touto aktualizací získá rovněž žebříčky, které jsou rozděleny do čtyř režimů hodnocení stejně jako v původní hře. Ve standardním žebříčku můžete očekávat normální verzi se čtyřmi akty; v hardcore žebříčku projdete také čtyři akty, ale máte pouze jeden život. Kromě toho bude k dispozici rozšířený standardní žebříček obsahující pět aktů, včetně Lord of Destruction. V rozšířeném hardcore žebříčku bude také všech pět aktů a opět budete mít pouze jeden život.

Vůbec poprvé si budete moci v systému žebříčků odemknout celou řadu nových runových slov. „Chceme, aby bylo jasné, že tato runová slova ve hře dosud neexistovala. Stejně jako v původní hře, tak i tady nebude možné runová slova používat mimo žebříčky,“ uvádí Blizzard s tím, že na konci hodnocené sezóny se postavy, které úspěšně složily runová slova, přesunou do normální verze. Na začátku nové sezóny s hodnocením si musíte vytvořit novou postavu a pustit se znovu do dobrodružství, abyste získali nové odměny.

Přesné datum vydání patche 2.4 nebylo zatím stanoveno. Mluví se akorát o začátku příštího roku. Zpočátku budou novinky testovány na speciálních serverech, aby vývojáři získali zpětnou vazbu a mohli se rozhodnout, co upravit, vylepšit apod.