Akční adventura Star Wars Outlaws od Ubisoftu a tvůrců série The Division, World in Conflict a Avatar: Frontiers of Pandora ze studia Massive Entertainment je aktuálně ze všech chystaných AAA titulů z předaleké galaxie nejblíž k vydání. V dalších měsících tak můžeme očekávat nemalou nálož nových detailů. Kupříkladu už tento týden proběhne na Comic-Conu v San Diegu speciální přednáška s tvůrci a představiteli hlavních postav a nedávno vyšlo nové číslo magazínu Edge, které přineslo hrstku zajímavých informací.

Už víme, že ve Star Wars Outlaws bude hrát velkou roli systém reputace, který vám může zajistit přístup k jinak nedostupným úkolům, lokacím nebo nabídkám obchodníků. A pokud si to u nějaké frakce opravdu poděláte, může někoho poslat, aby vás dostal. Časopis Edge však odhalil, že ze špatné reputace mohou plynout i určité peněžité tresty. S ohledem na to, jak v Ubisoftu milují mikrotransakce, proto doufáme, že zůstane jen u vysávání virtuální peněženky hlavní hrdinky Kay Vess a že tvůrci Star Wars Outlaws nebudou zlobivým hráčům luxovat reálné účty. U Ubisoftu ale člověk nikdy neví.

Ještě zajímavější jsou ale podrobnosti o průzkumu jednotlivých planet a měsíců. Stále bohužel nevíme, kolik jich ve hře bude, rozloha každé z nich se má ale rovnat velikosti dvou až tří zón v Assassin's Creed Odyssey. Tudíž nepůjde o kdovíjaké trpaslíky. Podle slov vývojářů má navíc cestování po povrchu planety nebo měsíce vždy působit jako výprava, a to i při použití rychlých vozidel.

Zapomeňte ale na možnost létat nad povrchem zcela podle libosti. Všude najdete předem daná místa, na nichž můžete s vaší lodí Trailblazer přistát a z nichž lze odstartovat. Ve vesmíru ale žádná omezení být nemají, takže nebude problém najít si něco k pašování nebo bojovat s piráty a imperiálními silami. Při boji ale musíte počítat s tím, že zásoba či kapacita raket, laserů, posilovače rychlosti a hyperpohonu není neomezená.

Design Trailblazeru má být přitom inspirován hračkami ze 70. let minulého století a cílem autorů bylo, aby byl velmi prostý. Svět Star Wars se koneckonců zrodil právě koncem 70. let, kdy odstartovala původní filmová trilogie, v jejímž období se chystaná hra odehrává (děj Star Wars Outlaws je konkrétně zasazen do kratšího mezidobí mezi filmy Star Wars: Impérium vrací úder a Star Wars: Návrat Jediho/Jediů). Věcmi a postupy dostupnými okolo roku 1980 se tak v Massive Entertainment inspirovali hned v mnoha směrech, jež zahrnují třeba styl kamery.

Vývojáři také slibují, že všechny lokace mají být ručně vytvořené. Ve Star Wars Outlaws tedy nenajdeme žádnou celou planetu, která by byla zcela procedurálně generovaná. A pokud by náhodou někdo chtěl použít nějaký generátor a dostat z něj postavu Kay Vess, měl by do něj zadat Hana Sola, Landa Calrissiana, Indianu Jonese, Jamese Bonda a kapitána Jacka Sparrowa. Právě těmito slavnými figurami má být hlavní hrdinka Star Wars Outlaws inspirována, alespoň to tvrdí kreativní ředitel Julian Gerighty.

Zvířecí společník Nix naopak vychází třeba ze zpracování praktických tvorů Jima Hensona, který se podílel na vzniku původní filmové trilogie Star Wars a který je podepsán třeba pod originální loutkou Yody. Právě loutka posloužila i pro potřeby motion capture, takže tvůrci zjevně během mocapu nenavlékli do oblečku se senzory psa, kočku nebo jiné menší čtyřnohé zvíře. Nixovy shadery ale byly vytvořeny tak, aby povrch těla připomínal latex, takže čtyřnohý parťák Kay bude nejspíš po všech směrech opravdu exoticky vypadající zvířátko.

Star Wars Outlaws dorazí v roce 2024 ve verzi pro PC (zřejmě pouze přes Ubisoft Connect), PlayStation 5 a Xbox Series X|S.