Před lety Ubisoft ztratil směr a snažil se vytvářet hry tak, aby se zavděčil všem. Výsledkem bylo kvantum projektů s otevřeným světem, které sdílely stejné mechanismy nebo filozofii designu. Podle Fawziho Mesmara z Ubisoftu je tomu konec. V budoucnu nebude francouzská společnost klást důraz na kvantitu, ale na kvalitu.

Mesmar, jenž byl dříve designérem v EA DICE, se v rozhovoru pro IGN podělit o nový směr. V Ubisoftu chtějí vytvářet hry, které budou více zaměřené a inovativní. Už jim nevadí, že se taková hra nebude líbit všem hráčům. Místo toho chtějí tvůrci potěšit skupinu hráčů a přinést jim hluboký zážitek, aby si užili každou hodinu strávenou ve hře. To jinými slovy znamená, že ne všechny projekty budou rozsáhlá akční RPG s herní dobou přesahující 100 hodin. Důležitější teď má být pro Ubisoft hloubka zážitku, a ne rozsah hry.

Díky tomuto přístupu budou moci scenáristé, programátoři a designéři inovovat. Inovace mají být viditelné ve všech budoucích titulech Ubisoftu. Myslí se tím například nové herní mechanismy, neobvyklý přístup k žánru nebo jedinečný umělecký styl.

Zkrátka, každý projekt Ubisoft se má snažit vyniknout.

Zatím to berme jako nezávazné sliby, ale nový přístup Ubisoft je mírně vidět u třech nově oznámených dílů Assassin’s Creed. Každý z nich má být odlišný. Například AC: Mirage nebude akční RPG, ale spíše akční adventura s důrazem na stealth jako první díly série, zatímco další titul bude rozsáhlé RPG zasazené do feudálního Japonska a potom přijde na řadu velmi odlišný typ zážitku. Mluví se spíše o horovějším dobrodružství v éře honu na čarodějnice v Evropě 16. století.