Magazín · Novinky · v úterý 9. 4. 2024 19:19
Až děsivě podobné Call of Duty. Tvůrci Dead Space začali pracovat na Battlefieldu
Zazvonil zvonec a pohádky je konec. Sedmá sezóna Battlefieldu 2024, která odstartovala koncem minulého měsíce pod názvem Turning Tide, je poslední. Další sezóny už multiplayerová střílečka z roku 2021 nedostane. Týmy se totiž budou plně soustředit na budoucnost Battlefieldu.
Hráči Battlefieldu 2042 se mohou těšit pouze na nové události a menší obsah. Electronic Arts slibují také podporu komunity výzvami a opravu případných chyb. Větší obsah už ale nečekejte.
„S vydáním Battlefieldu 2042 jsme slíbili, že do hry přineseme čtyři roční období s novými mapami, dalšími specialisty, zbraněmi, vozidly a dalšími prvky. S vydáváním dalších rozšíření se ukázalo, že váš apetit po hře je mnohem větší,“ uvádějí vývojáři.
„I když pro nás bylo velkým potěšením a hrdostí vytvářet sezóny a nový obsah pro Battlefield 2042, je čas soustředit se na budoucnost. To znamená, že sedmá sezóna bude poslední sezónou hry. Po jejím skončení budeme hru nadále podporovat výzvami, událostmi, časově omezenými režimy a samozřejmě neustálou údržbou, ale od vydávání dalších sezón ustupujeme,“ dodávají.
Co mě osobně zaskočilo, tak je další informace. K týmům, kteří pracují na sérii Battlefield, se přidává Motive. Tohle kanadské studio vytvořilo skvělý remake Dead Space a chystá akční adventuru pro jednoho hráče s Iron Manem. Doufejme, že v EA nechají Motive dýchat a budou mít dost kapacit na to pracovat na obou projektech současně. Zatím se tváří, že je vše v pořádku a tým Iron Mana dosáhl vynikajícího pokroku a významného interního milníku v projektu. Působí to ale až děsivě podobně jako u Activisionu, kde většina studií pracuje na Call of Duty, bez možnosti věnovat se vlastním titulům. Kromě Iron Mana je otázkou, jak je na tom Need for Speed od Criterionu.
Zdroj: Electronic ARtsVývojáři Need for Speed se o budoucnosti série radili s fanoušky
Připomeňme, že budoucnost Battlefieldu zajišťují DICE, Ripple Effect (dříve DICE LA), Criterion a Motive. Poslední jmenovaný tým má pomáhat s vývojem zážitků pro multiplayer i singleplayer. Patrick Klaus, generální ředitel Motive, vyzdvihl zkušenosti s Frosbite enginem (díky remaku Dead Space a Star Wars Squadrons). Stejný engine využívá nový Battlefield, zatímco Iron Man je vytvářen v Unreal Enginu 5.
K tomu Klaus dodal důležitou informací. Tým v Motive, který se bude podílet na Battlefieldu, vytvoří autoři remaku Dead Space, Philippe Ducharme (výkonný producent) a Roman Campos-Oriola (kreativní ředitel). Projekt s Iron Manem označil Klaus pro Motive za důležitou prioritu.
Na konci února/februára tohoto roku bylo uzavřeno studio Ridgeline Games, které v roce 2022 ve spolupráci s EA založil Marcus Lehto. Tvůrce Halo s dalšími veterány z oboru měl na starost příběhovou kampaň pro budoucí Battlefield. Po uzavření studia se vše přesunulo pod Criterion a někteří zaměstnanci Ridgeline Games obohatili tým Ripple Effect, kde se pracuje na multiplayerových zážitcích nového Battlefieldu.
„Naše vize pro Battlefield je ambiciózní a vzrušující. Projekt dosahuje významného pokroku díky silnému vedení Vince Zampelly a Byrona Beedeho a odhodlaným studiím, která se zavázala vybudovat platformu Battlefield, kterou si naši fanoušci zamilují,“ řekla tehdy Laura Miele, prezidentka EA Entertainment. Tak uvidíme, co nás v budoucnu vlastně čeká.