Po blamáži způsobené Cyberpunkem 2077 si hráči dávají obzvlášť pozor na optimalizaci her na konzolích staré generace. Obavy mají hodit za hlavu hráči, kteří čekají na Atomic Heart. Vývojáři si na optimalizaci posvítili.

„Doslova jsme engine roztrhali otvírákem na konzervy, aby hra dokázala využít všechna možná jádra procesoru na všech platformách, a to naplno. Přesunuli jsme spoustu kritického kódu do asynchronních vláken. Tento kód v Unreal Enginu tradičně běží pouze na herním vlákně. Byla to výzva a nelehká věc. Ale stálo to za to. Nic nenaznačuji, ale dokonce jsme byli schopni spustit hru na zařízení se třemi jádry,“ uvedl kreativní ředitel Robert Bagratuni v rozhovoru pro Wccftech.

Ve studiu Mundfish mají pocit, že generování snímků založené na umělé inteligenci je budoucností. DLSS 3 ve srovnání s DLSS 2 dle nich přináší výrazné zvýšení snímkové frekvence, vyšší kvalitu, více detailů, menší množství artefaktů a vyšší rozlišení.

V budoucnu bude Atomic Heart podporovat také RTX DI (Direct Illumination) od Nvidie. S podporou AMD FSR 2 můžete počítat hned od začátku, zatímco Xess od Intelu autoři neplánují.

Atomic Heart vyjde 21. 2. 2023 pro PC, Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 5 a PlayStation 4. Ve stejný den bude titul dostupný v Game Passu.