Předevčírem britský úřad pro ochranu hospodářské soutěže zablokoval spojení Activisionu Blizzard s Microsoftem v hodnotě téměř 69 miliardy dolarů. Jak se ale později ukázalo, společnosti stojící za Call of Duty se daří skvěle a rostou všechny tři divize, tedy Activision, Blizzard i King.

Díky tomu firmě meziročně vzrostl zisk za první čtvrtletí o 87 % na 740 milionů dolarů. Příjmy se zvýšily o 35 % na 2,38 miliardy dolarů. Společnost za to vděčí všem svým hlavním značkám, tedy Call of Duty, Candy Crush, Warcraft, Overwatch a Diablo.

Divize Activision si připsala tržby 580 milionů dolarů, což je o 28 % více než během prvních tří měsíců roku 2022. Tady si úspěch připisuje Call of Duty: Modern Warfare 2, o které je výrazně větší zájem, než o Call of Duty: Vanguard z roku 2021. Zapomenout nesmíme také na Call of Duty: Warzone 2.0, které bylo loni v listopadu spuštěno.

Ze zajímavé, že i přesto Activisionu klesl počet aktivních uživatelů o dva miliony a dalších sedm milionů chybělo mobilní divizi King. Kompenzoval to ale Blizzard, jemuž počet aktivních hráčů vzrostl o 5 milionů.

Ještě se podívejme na statistiky z prosince 2022. V té době měl Activision přes 111 milionů aktivních hráčů (nyní 98 milionů) a 45 milionů měl Blizzard (nyní 27 milionů). U Blizzardu se výrazně projevilo ukončení provozu her v Číně. Ty se staly nehratelné od 23. 1. 2023.

Divize Blizzard přinesla příjmy 435 milionů dolarů (nárůst o 62 % oproti Q1 2022) a divize King vygenerovala příjmy 739 milionů dolarů, což je o 8 % více než před rokem za stejnou dobu.

Před Activisionem Blizzard jsou další skvělé měsíce. Díky silným předobjednávkám Diabla 4 je předpovídán meziroční růst i pro aktuální čtvrtletí, které končí 30. 6. Vydavatel navíc zopakoval, že letos plánuje vydat další plnohodnotnou roční prémiovou verzi série Call of Duty a také spustit Call of Duty: Warzone Mobile.

Podle spekulací má být letošní Call of Duty pokračování Modern Warfare 2, vývoj má mít na starost studio Sledgehammer Games.