Recenze · Empire of Sin · ve středu 10. 2. 2021 19:13
Empire of Sin se snaží vést mafii jako podnik
Dlouho jsem přemýšlel o tom, jak pojmout úvod k recenzi na Empire of Sin, protože hra to není vyloženě špatná. Má totiž řadu celkem zajímavých nápadů a stačilo by sotva pár krůčků k tomu, abychom tu měli výborný mafiánský titul, který na to nejde jenom s Thompsonem a baseballovou pálkou v ruce, ale snaží se ukázat i druhou stranu mafiánského života - a to tu ekonomickou.
Jak jsem tak přemýšlel, došlo mi, že bych na to měl jít stejně jako vývojáři, a tudíž to všechno nechat jen tak na půli cesty…
Příběh, tedy jestli se to tak dá nazvat, se odehrává během dvacátých let minulého století, kdy v Americe probíhala prohibice a mafie byla právě na vzestupu. Vy se vžijete do role jednoho ze 14 mafiánů a spolu se svojí partou máte jeden dosti jednoduchý úkol: ovládnout celé Chicago a vybudovat tak mocné impérium.
Během toho budete muset přepínat mezi dvěma herními režimy. Tedy tím ekonomickým, kde budete spravovat svoje varny, bary, hotely, ale i nevěstince; a real-time, kde budete ovládat vaše jednotky pohledem ze shora.
Během ovládání vašich gangsterů se budete pohybovat po ulicích Chicaga, které po grafické stránce vypadají velmi pěkně a grafika, kterou zvolili vývojáři, městu vážně sluší. To už se ovšem nedá říct o modelech postav, které uvidíte během dialogů ve hře. Ty totiž působí velmi kostrbatě a jejich mimika je poněkud zvláštní. I přesto se to dá celkem malému týmu odpustit.
Co ovšem už nelze jen tak přejít, tak jsou souboje. Těch si užijete ve hře celkem dost a jsou řešeny pomocí klasických tahů, kdy každá jednotka má vždy dva body akce. Ty můžete využít jak k útokům, tak k pohybu či jiným speciálním schopnostem. Na tom by ale nebylo nic zvláštního, nebýt umělé inteligence vašich nepřátel či faktu, že občas nehrají ani trochu fér.
Bohužel inteligence vašich nepřátel vázne ve všech ohledech, co si dokážete přestavit, protože jejich kroky mnohdy nemají vůbec žádnou logiku, a to i na větší obtížnosti. Místo toho, aby do vás tedy například vystříleli celý zásobník, když jste možná tak metr od nich, tak radši budou sledovat váš další pohyb. A to si ještě pamatuji na slova vývojářů, kdy říkali, že souboje budou extrémně obtížné. Zázrak se ale nekoná.
To jsem ještě ani nezmínil, že nepřátelé dokážou v jednu chvíli házet granáty přes zdi, ale ve chvíli druhé se netrefí ani z půl metru. To bohužel není jen neduh nepřátel, ale i vašich jednotek, kdy občas procenta zásahu působí jako náhodný generátor čísel nehledě na situaci. Vše tak nějak završuje jeden velký fakt, že se soubojům vlastně budete chtít do jisté míry vyhýbat.
Ano, jedná se o hlavní metodu, jak získat jednotlivé budovy, ovšem jejich čištění a následné zabírání se dá přirovnat k věžím od Ubisoftu. I tady je to silně repetitivní a spíš než zábavu v tom budete vidět silnou dávku povinnosti. Ale nebojte, vývojáři přišli s ne tak úplně skvělým řešením. V případě, že porazíte velitele gangu, tak všechen jeho majetek automaticky spadá pod vás. Vám tedy stačí vyvolat válku s určitou frakcí a následně zaútočit na safe-house daného bosse, abyste jednoduše získali všechen jeho majetek.
S tímto krokem se ze hry vytrácí všechno zajímavé, co by Empire of Sin mohlo nabídnout a ve finále jediné, na čem záleží, je hledání jednotlivých sídel vašich nemesis. Bohužel ani ta ekonomická část hratelnost nezachraňuje. Vylepšování budov, tedy jejich interiér, ochranku či kvalitu alkoholu brzo naprosto přestanete vnímat. Jednotlivá vylepšení totiž nejsou úplně levná a celkový dopad na výdělek ve finále tak úplně nemají.
Po chvilce jsem tak vylepšování úplně přestal řešit a víte co? Hrál jsem v klidu dál, jako by se nic nestalo, a jel si svojí agresivní metodou až do konce. Jediné, o co jsem tak během průchodu hrou přišel, byl maximálně role-play zážitek, ale výsledek vlastně stejný.
Abych pořád jen nekritizoval, tak výborně je udělaný systém gangsterů, které můžete za určitý podíl z vašeho byznysu najmout. Jednotliví gangsteři jsou udělaní celkem dobře a jejich systém morálky či vztahů s ostatními je tedy vážně super.
Každý má navíc i nějaké ty mini mise, díky kterým si můžete zvýšit jejich oddanost k vám. Audiovizuál je taky udělaný na jedničku a dobová muzika krásně podkresluje pěkně udělané město.
Empire of Sin není vyloženě špatnou hrou, ale vážně rychle vás přestane bavit, kvůli jejímu rychle se opakujícímu obsahu a mechanikám, které mají výborný nápad, ale nejsou dotažené ani k tomu, aby vlastně dobře fungovaly.
To vše je doprovázeno řadou menších či větších chyb a hromadou bugů, které už jen dokreslují celkový požitek ze hry. Empire of Sin mělo dost dobrých nápadů, ovšem provedení z toho dělá nanejvýš průměrný titul, a z toho důvodu si tento mafiánský počin odnáší pouhých 5/10.
Verdikt
První hodiny hra měla opravdu co nabídnout, ovšem rychle se hratelnost začala stávat repetitivní a na povrch začaly vyplouvat všechny menší i větší chyby, které nakonec Empire of Sin škodí víc, než by bylo milé.
- Systém gangsterů
- Hudba
- Grafika města
- Umělá inteligence
- Nedomyšlené nápady
- Rychle repetitivní