Koncem minulého roku z PlayStation Studios po téměř 30 letech odešla Connie Booth. Zkušená producenta byla se svým týmem považována za strůjce úspěchů exkluzivit Sony. Japonská společnost ji ale měla kvůli neúspěšné transformaci interních studií pro vývoj live service titulů vyhodit.

Teď Booth přechází do Electronic Arts. Jako generální manažerka bude mít na starost akční RPG hry. Bude dohlížet na BioWare (Dragon Age a Mass Effect), Cliffhanger Games (Black Panther) nebo EA Motive (remake Dead Space, nyní ve vývoji Iron Man).

„Connie se více než 30 let podílela na budování interních studií Sony Interactive Entertainment a je zodpovědná za vedení vývoje některých z jejich největších franšíz, včetně Marvel's Spider-Man 1 a 2, The Last of Us, Ghost of Tsushima, Uncharted, Ratchet and Clank a dalších“ napsala šéfka EA Entertainment Laura Miele, které se bude Booth zodpovídat.

„Connie znám již mnoho let a vždy na mě dělala dojem svou láskou a oddaností hrám. Zejména jí záleží na herních vývojářích. Ve vývojářské komunitě má bezvadnou pověst a nepochybně bude mít pozitivní vliv na naše hry,“ dodala Laura Miele.

Jak vidno, Booth se pokusí oživit BioWare a postarat se, aby Dragon Age: Dreadwolf nedopadlo jako Anthem a Mass Effect: Andromeda. Kromě restartu BioWare, kde kutí ještě nový Mass Effect, jsou tady nadějné akční adventury. Jedna s Black Pantherem od relativně nové studio Cliffhanger Games pod vedením Kevina Stephense (dříve Monolith Productions, autor Middle-earth: Shadow of Mordor a Shadow of War). A druhá s Iron Manem od tvůrců úspěšného remaku Dead Space. V těchto případech dokáže Booth zužitkovat své zkušenosti.

Za téměř tři desetiletí v Sony se Connie Booth podílela na více než 100 hrách. Kromě výše zmíněných to jsou také Spyro the Dragon, Syphon Filter, SOCOM, Jak and Daxter, inFamous, Resistance, Sly Cooper a Death Stranding.

V roce 2020 byla Connie Booth uvedena do Síně slávy Akademie interaktivních umění a věd za to, že byla nedílnou součástí vývoje mnoha nejoblíbenějších PlayStation her. Když David Jaffe (autor původního God of War) informoval o odchodu Booth, tak podotkl, že PlayStation už není tím, čím byl.