Ačkoliv polské studio CD Projekt RED vždy aktivně podporovalo tvorbu uživatelských modifikací, v případě kultovního RPG Zaklínač 3: Divoký hon to bylo s moddingem vždy těžké. Oficiální cestou jsme dostali pouze drobný nástroj MODkit, který umožňuje rozbalování herních souborů a používání skriptů. Postupem času ale i sami vývojáři začali odkazovat spíše na uživatelské nástroje, zejména na sadu s názvem WolvenKit, a to mimo jiné v souvislosti s next-gen aktualizací, které jsme se dočkali koncem minulého roku.

Dlouho se tedy zdálo, že nám toho Zaklínač 3 v oblasti moddingu oficiální cestou mnoho nenabídne. Ale teď je všechno jinak. Vývojáři z CD Projektu RED překvapivě oznámili práce na oficiálním editoru modů, který PC hráčům umožní vytvářet vlastní herní zážitky vytvářením zcela nového obsahu nebo úpravou existujících úkolů a herních prvků.

Editor modů má být přepracovanou verzí editoru enginu REDengine 3, který byl použit pro vývoj Zaklínače 3, a vyjde někdy během roku 2024. Pochopitelně bude dostupný zdarma a jen na PC. Zatím tvůrci žádají o trpělivost a lákají na příští rok, kdy se máme dozvědět více informací.

V každém případě to vypadá, že alespoň touto cestou by mohl i v budoucnu najít nějaké využití REDengine, který CD Projekt RED formálně posílá do důchodu. Letos vydaná expanze Phantom Liberty pro Cyberpunk 2077 je poslední projekt, který proprietární engine polského studia, jenž se původně zrodil při vývoji RPG Zaklínač 2: Vrahové králů z roku 2011, využil. Všechny chystané hry CD Projektu RED má pohánět engine Unreal 5 od Epic Games, přičemž jsme se zrovna nedávno dočkali náznaku, že právě řádné ovládnutí Unrealu 5 je teď pro tvůrce nové zaklínačské trilogie a přímého pokračování Cyberpunku 2077 hlavní výzva.