V rozhovoru pro Kinda Funny Xcast se vedoucí herní divize Microsoftu věnoval nejen špatné kooperativní střílečce Redfall od Arkane Studios. Došlo také na celkovou situaci na trhu a na to, jak to Phil Spencer vidí.

Leckoho může překvapit, že jim nejde o to, aby převálcovali Sony nebo Nintendo. To pro ně prý není výhra ani řešení. Místo toho si Xbox hledá jinou cestu a chce se stát konzolí, jež umožní hráčům cítit se jako členi plnohodnotného ekosystému.

Podle náznaků Spencera byla předešlá generace přelomová, protože tehdy si hráči začali budovat digitální knihovny, které by neradi opouštěli. Až 90 procent konzolistů se mělo uzamknout ve svém ekosystému, který neopustí. A tuhle důležitou generaci Xbox One prohrál vůči PS4 a následky si nese dodnes. Navíc konkurence uzavírá dohody a další věci, které mají vliv na Xbox. Tady jistě myslel exkluzivní dohody, kdy Sony brání, aby určité hry vyšly na jiné konzole.

Hráči často Microsoftu radí, aby začal vytvářet skvělé hry a situace se změní. To si Spencer nemyslí. Dle něj nestačí skvělé hry pro drastickou změnu podílu konzolí. Takže ani Starfield nepřiměje hráče, aby začali prodávat PlayStation 5 a koupili si Xbox Series X nebo Xbox Series S. Proto se Microsoft soustředí na to, aby rozmanité hry nabídl na více zařízení přes Xbox Cloud Gaming a Xbox Game Pass.

Aby Microsoft na této cestě uspěl, musí dělat vše dobře, včetně her. Rozdíl mezi Starfieldem a Redfallem je v případě Microsoftu hlavně v tom, že vesmírné RPG nebylo tak daleko ve vývoji, když americká společnost kupovala ZeniMax s Bethesdou. To umožnilo nasměrovat velkou skupinu lidí z Advanced Technology Group, aby pomohla s některými technologiemi a ujistila se, že Starfield bude kvalitním zážitkem. Dá se předpokládat, že specialisté znají hardware Xboxu skrz naskrz a poskytnou týmu Todda Howarda adekvátní pomoc.