Redfall od Arkane Studios je novým důkazem toho, že i zkušení tvůrci (série Dishonored a Prey) dokážou vytvořit špatnou hru. Kooperativní střílečka s lovem upírů se zkrátka nepovedla, má mnoho chyb a problémů a hráči se už den po vydání začali ptát, zda ji vůbec někdo hraje. Přitom je od začátku součástí předplatného Game Pass.

Samozřejmě je to od nich spíše vtip, ale kritiku nebere na lehkou váhu Phil Spencer. Vedoucí herní divize Microsoftu si sype popel na hlavu. V rozhovoru pro Kinda Funny Xcast řekl, že je naštvaný sám na sebe a přebírá plnou odpovědnost. Také přiznal velké zklamání za stav 70dolarové hry a nabídl plnou podporu vývojářům.

Spencer si posteskl nad tím, že Redfall měl původně podporovat 60 snímků za sekundu hned při uvedení na trh, ale nakonec na konzoli podporuje zatím jen 30 snímků za sekundu. Naštěstí tahle oprava není daleko. Dojít by mělo k dalšímu nespecifikovanému vylepšení.

V rámci diskuze se generální ředitel Microsoft Gaming snažil vysvětlit, co se při vývoji pokazilo. Rozhodně je pro, aby tvůrci vystoupili ze své komfortní zóny a zkusili něco nového, jako příklad uvedl Hi-Fi Rush od Tango Gameworks, Grounded od Obsidian Entertainments a Sea of Thieves od Rare. Zkusili to také v Arkane Studios, kde dříve dělali akční hry pro jednoho hráče, zatímco Redfall je kooperativní online hra, i když se dá hrát jako singleplayerovka. Bohužel jim to ale nevyšlo a Redfall nesplnil ani interní cíle Arkane.

Dle Spencera v Microsoftu neodvedli dobrou práci při spolupráci s Arkane Austin, týmu měli pomoci pochopit, co znamená být součástí Xboxu a jaké zdroje mohou vývojáři využívat. Při té příležitosti zmínil, že jiné týmy Xboxu už v Unreal Enginu vytvořili skvělé hry.

Pomoc pro autory Redfallu měla od Microsoftu přijít mnohem dříve. Ze slov Spencera tak nějak vyplývá, že měli zatáhnout za ruční brzdu a hru odložit a nevydat ji v tomto stavu. Osobně se nedokážu zbavit dojmu, že kdyby se Spencer mohl vrátit, poradil by Arkane větší změny (v samotném konceptu hry). Když ale Microsoft kupoval Bethesdu, byl Redfall už dál ve vývoji. Naopak Starfield nebyl v době akvizice ve vývoji tak daleko, takže u ambiciózního vesmírného dobrodružství Microsoft s Bethesdou zřejmě spolupracují mnohem těsněji.

Neúspěch Redfallu je pro Phila Spencera a celý Microsoft ponaučením. Hráči i novináři tak nějak očekávají, že Microsoftu bude více kontrolovat práci Bethesdy. Teď údajně do činností Bethesdy a studií pod firmou ZeniMax nijak nezasahuje a vývojáři mají naprostou volnost.