Oblíbené RPG zasazené do světa Dungeons & Dragons, Baldur's Gate 3, se po dlouhé době v předběžném přístupu konečně dočká plnohodnotného vydání. Jak jsme vás ale v úterý informovali, plná verze s sebou nese hned několik problémů. Zaprvé, titul se mění natolik, že všichni začnou od začátku, a zadruhé, zhruba 122GB titul nepůjde stáhnout předběžně. Xbox hráči si navíc budou muset počkat déle než ostatní, a to možná i výrazně.

Celá situace je způsobená levnější novogenerační konzolí Xbox Series S. Fakt, že její pomalejší hardware vývoj her komplikuje, už je nějakou dobu známý, ale z komentářů v poslední době vyplývá, že práce navíc okolo toho už vývojáře opravdu přestává bavit. Microsoft totiž požaduje, aby hry nabízely stejné prvky jak na Xboxu Series X, tak i na levnější variantě S.

TECHNICKÁ OMEZENÍ JE TŘEBA BRÁT V POTAZ OD ZAČÁTKU VÝVOJE

THOMAS PUHA

Studiu Larian, které Baldur's Gate 3 vyvíjí, aktuálně stojí v cestě funkčnost režimu kooperace s rozdělenou obrazovkou. Dle zásad Microsoftu totiž nemůže vzniknout situace, aby byla tato možnost dostupná pouze na dražším Xboxu, a tak se tvůrci zabývají tím, aby na onom levnějším fungovala hladce.

K problémům studia Larian se na Twitteru vyjádřil ředitel komunikačního oddělení ve společnosti Remedy Entertainment (Alan Wake, Control, Quantum Break) Thomas Puha. Ten vyjadřuje, že zcela chápe onu bolest při optimalizacích titulu pro Xbox Series S. Uvádí navíc, že vývoj her pro tuto hardwarově slabší konzoli nevyžaduje pouze drobné finální optimalizace, ale jedná se o běh na dlouhou trať, s nímž je nutné počítat už při samotném zahájení prací na projektu.

Přestože se na první dobrou může zdát, že se optimalizace pro Xbox Series S nemůže nijak lišit od optimalizací PC verze hry pro různé typy hardwaru, Puha naznačuje, že tomu tak rozhodně není. Jak se navíc tituly stávají čím dál komplexnějšími, množství práce potřebné pro zajištění hladkého chodu na Xboxu Series S jenom roste. V Remedy nyní dokončují survival horor Alan Wake 2.