Postupně se dozvídáme další informace o propouštění v Bungie. To mělo proběhnout v důsledku špatných finančních výsledků. Dle všeho prudce upadá zájem o Destiny 2 a do toho se Sony nedaří prosadit ambiciózní plán s live service tituly. Ten má dokonce mírnit. Vše má být součástí větší iniciativy šetření v PlayStation Studios, které se už dotklo Naughty Dog, Media Molecule nebo Visual Arts.

Jason Schreier z Bloombergu se dozvěděl, že příjmy Bungie jsou o 45 % nižší, než se v aktuálním fiskálním roce předpokládalo. Problémem má být udržení hráčů v Destiny 2. Proto bylo na začátku tohoto týdne propuštěno přibližně 100 zaměstnanců, což představuje zhruba 8 % pracovní síly. Ve většině případů jde o lidi z oddělení podpory vývojářů a správy komunity. Na tyto úkoly může být v budoucnu najata externí společnost. Bungie mělo před změnou zaměstnávat zhruba 1 200 lidí.

Dotčení zaměstnanci byli propouštěním překvapeni, protože dříve generální ředitel Pete Parsons měl ujišťovat, že studio sníží své náklady spojené s cestováním a dočasně zmrazí platy vývojářů a pozastaví nábor zaměstnanců. To ale zřejmě nestačilo, a tak se sáhlo k propuštění. Ti obdrží tříměsíční odstupné a tříměsíční zdravotní pojištění.

Snižování stavu v Bungie je překvapivé i s ohledem na plány Sony. Ta loni dokončila akvizici studia za 3,6 miliardy dolarů. 1,2 miliardy mělo být vynaloženo na bonusy a udržení stávajících zaměstnanců. Sony jim slíbila „neinvestované“ akcie. Jde o akcie, které získají po splnění určité podmínky. V tomto případě bylo požadováno, aby v Bungie pracovali několik let. To ale nyní nesplní, takže by se jejich akcie měly vrátit zpět do Bungie.

Kvůli horší zpětné vazbě mělo být odloženo rozšíření The Final Shape pro Destiny 2. Parsons to měl říct na schůzi s tím, že zpětná vazba je dobrá, ale ne skvělá. Vývojáři tak dostali více času.