Dalším studiem Sony, které po Naughty Dog a Visual Arts postihlo propouštění, je Bungie. V současné době nevíme, s kolika zaměstnanci se musejí tvůrci Destiny rozloučit. Jedním z nich je komunitní manažerka Liana Ruppert.

„No... puká mi srdce za všechny dotčené,“ napsala na sociální síť X a informovala o tom, že hledá nové příležitosti. Současně přiznává, že má zlomené srdce a neví, co bude dělat, Bungie byl její domov.

Začátkem měsíce se dle neověřených zpráv mělo propouštět ve studiu Naughty Dog a potom v podpůrném týmu Visual Arts. Propouštění má být důsledkem toho, že Sony uložila k ledu samostatnou multiplayerovou hru ze světa The Last of Us.

Také se proslýchá o změně strategie, japonská společnost už nemá klást takový důraz na live service tituly a PlayStation Studios se více zaměří na příběhové hry pro jednoho hráče. Z toho důvodu odchází generální ředitel Jim Ryan, jeho nástupce by měl určit novou strategii celé herní divize Sony.

O víkendu tyto informace psali insideři na fórech jako je Reddit. Sony se má místo live service her snažit navázat užší spolupráci se studii a vydavateli třetích stran, aby jim pomohla vytvořit tituly, které se kvalitou vyrovnají Marvel’s Spider-Man 2. Jako možní partneři jsou zmiňováni SEGA a Bandai Namco.

Se zaměřením na live service údajně nebylo spokojeno více než 90 % zaměstnanců PlayStation Studios a vedoucí jednotlivých týmů se báli, že jim odejdou zkušení vývojáři. Rovněž jim vadilo, že s multiplayerovými tituly nemají zkušenosti a de facto plýtvají zdroji a talentem. Takový názor mělo i mnoho fanoušků PlayStationu, kteří nechápali kroky Sony.

Obětním beránkem neúspěchu ve strategii zaměřené na live service se bohužel stala Connie Booth. Ta měla být zodpovědná za transformaci PlayStation Studios a nedávno měla být vyhozena, protože selhala. Sbalit se měl i její tým.

Booth je zkušená producentka, která pro Sony pracovala více než 26 let a podílela se na největších hitech, včetně Spyro the Dragon, Syphon Filter, Ratchet & Clank, SOCOM, Uncharted, Jak and Daxter, inFamous, Resistance, Sly Cooper, The Last of Us, Spider-Man, Death Stranding nebo Ghost of Tsushima.

Sony koupila Bungie loni za 3,6 miliardy dolarů jako investici do live service. Bungie mělo dohlížet na všechny chystané online projekty. Mezitím podporuje Destiny 2, chystá extrakční střílečku Marathon a k tomu ještě novou značku.

Připomeňme, že ještě na začátku letošního roku měla Sony ve vývoji 12 různých live service titulů. Momentálně nevíme, kolik jich je nadále v přípravě. Také je otázkou, jaká nálada panuje ve studiích Haven a Firewalk, které Sony koupila s vidinou dalších live service projektů. Haven pod vedením Jade Raymond chystají PvPvE loupežnou akci Fairgame$ a Firewalk (bývalí autoři Call of Duty, Destiny, Titanfall, Apex Legends a Halo) kutí Concord, PvP multiplayerovou first-person střílečku pro PS5 a PC.

Bloomberg se od svých zdrojů dozvěděl o odkladu rozšíření The Final Shape pro Destiny 2. Oznámeno bylo v srpnu a k vydání mělo dojít 27. 2. 2024. Odloženo má být do června. Marathon má být zase interně odložen na rok 2025, takže původně to měl být asi rok 2024.

Předpokládá se, že klasická PlayStation Studios se budou věnovat singleplayerovým příběhovým titulům (což jim jde nejlépe) a Bungie s dalšími týmy (asi Haven, Firewalk…) dostanou na starost live service, protože Sony nebude chtít úplně opustit tuto lukrativní oblast.