Generativní umělá inteligence bude mít v příštích pěti letech velký dopad na videoherní průmysl. Myslí si to generální ředitel Electronic Arts. Ten vidí AI jako nástroj, který pomůže s vývojem her, vylepší zážitky ve hrách a vytáhne z hráčů více peněz.

Andrew Wilson na konferenci Morgan Stanley Technology, Media & Telecom prozradil svá očekávání. Dle něj generativní umělá inteligence zefektivní vývoj her až o 30 %. Díky vytváření pohlcujících zážitků se má hráčská základna rozšířit až o 50 %, což má vést k tomu, že za hry lidé budou utrácet o 10 až 20 % více peněz, včetně mikrotransakcí. Těm se daří zejména při prodejích balíčků do Ultimate Team ve fotbalové sérii (nyní EA Sports FC, dříve FIFA), u které se každý rok prodává za plnou cenu nový díl.

Wilson jako příklad uvedl tvorbu nového fotbalového stadionu. Dříve tato práce vývojářům trvala šest měsíců. Za poslední roky se doba zkrátila na šest týdnů. Věří, že díky AI se v příštích letech dostanou na šest dní.